نحوه تعمیر و نگهداری آچار بکس بادی

نحوه استفاده از آچار بکس بادی

نحوه استفاده از آچار بکس بادی

آچاربکس در ابزارآلات، وسیله ای کاربردی و مهم محسوب می شود. بارزترین محل برای کاربرد این محصول مکانیکی هستند، این دستگاه امکان نصب و جداسازی چرخ ها را برای افراد فراهم می سازد. سوکت قوی که به محصول متصل می شود باعث شل شدن یا محکم  گشتن چرخ ها می گردد. ابزارآلات ایرپاور در مرحله های مختلف به توضیح آچاربکس می پردازد.

 

air impact wrench

توصیف آچار بکس بادی

آچاربکس شباهتی فراوانی به مته های قدیمی دارد. ساختمان مستحکم و نقره ای رنگ دستگاه، فشار هوا و گشتاور آن را تنظیم می کند. اصولا آچاربکس ها به یک شلنگ متصل می شوند. که هوا را با فشار بالا به پیچ های چرخ انتقال می دهد و این عمل به صورت دستی به واسطه ماشه صورت می پذیرد. امکان خاموش یا روشن کردن دستگاه به صورت دستی میسر است.

 

impact wrench

تست بکس بادی

زمانیکه شلنگ را به آچار بکس متصل کردید، اطمینان پیدا کنید که فشار هوا متناسب به دستگاه اعمال می شود. کنترل و بررسی آچار بکس در یک زمان محدود کوتاه انجام می گردد و نیازمند تخصص خاصی نیست. بعد از استفاده از آچار بکس بادی برای سفت کردن پیچ ها در جهت عقربه های ساعت این عمل را انجام دهید. اگر بکس بادی شما با فشار هوای مورد نیاز خودش با قدرت بالایی در حال چرخش است و می تواند به راحتی پیچ و مهره های مورد نظر شما را باز و بسته کند یعنی دستگاه درست کار می کند.

 

 

نحوه نگهداری و تعمیر صحیح بکس بادی

آچار بکس های بادی اگر به طور صحیح از آن ها نگهداری شود طول عمر بالایی نسبت به سایر بکس های برقی و شارژی دارند. نگهداری صحیح از بکس های بادی راه های متفاوتی دارد که کاربر می تواند با اعمال آن ها سال های طولانی از این بکس ها استفاده کند و دچار خرابی و ضعیف شدن دستگاه نشود.

 

air impact wrench repairing

روغن کاری

بکس های بادی دستگاه هایی هستند که به وسیله ی نیروی باد کار می کنند، از آنجایی که داخل دستگاه تماما از فلز تشکیل شده است، برای جلوگیری از آسیب رسیدن به دستگاه باید دائما روغن کاری شود تا اجزا و پره های داخلی آن بدون مشکل و ایجاد اصطحکاک شروع به کار کند. روغن کاری هر دستگاه نسبت به ابعاد و اندازه ی دستگاه متفاوت می باشد، کاربر باید نسبت به نوع دستگاه در یک بازه ی زمانی ثابت بکس بادی را روغن کاری کند.

 

air impact wrench oiling

جلوگیری از برخورد ضربه به دستگاه

کاربر باید دائما حواسش باشد تا ضربه به دستگاه وارد نشود، زیرا با برخورد ضربه یا افتادن دستگاه به زمین ممکن است به اجزای اصلی دستگاه آسیب وارد شده و موجب خرابی دستگاه شود. برای طول عمر بیشتر دستگاه می توانید مکان مناسب و ثابتی برای دستگاه انتخاب کنید و پس از انجام کار دستگاه را در آن مکان مورد نظر قرار دهید تا از افتادن و خوردن ضربه به دستگاه جلوگیری شود.

 

broken air impact wrench

گرم کردن دستگاه در فصول سرد

از مهم ترین مواردی که اکثر کاربران این دستگاه رعایت نمی کنند و موجب شکسته شدن پره  های داخلی دستگاه می شوند کار کردن با دستگاه بدون گرم کردن آن در فصول سرد می باشد. بکس های بادی و اجزای داخلی آن معمولا از فلز تشکیل شده اند، به همین دلیل در فواصل سرد منبسط شده و حالت شکنندگی پیدا می کنند و هنگامی که دستگاه سرد باشد و شروع به کار کند امکان شکستگی و آسیب رسیدن به اجزای داخلی آن افزایش می یابد.

 

air impact wrench with controller

تعمیر آچار بکس های بادی

قبل از هرچیزی باید گفت که به هیچ عنوان سعی در باز کردن و تعمیر بکس بادی نکنید و سعی کنید بکس بادی مورد نظر را با توجه به برندی که دارد جهت تعمیر به نمایندگی همان برند ببرید. بکس های بادی اصولا در صورت نگهداری درست نیاز به تعمیر ندارند و طول عمر بالایی دارند، اما اگر بر اثر ضربه یا هر دلیل دیگری بکس بادی شما خراب شد و دیگر کار نکرد به نمایندگی ها و تعمیر گاه های مربوطه مراجعه کنید.

 

air impact wrench for tires

سرویس هر ساله بکس های بادی

اگر فکر می کنید که بکس بادی شما نسبت به قبل قدرت بالایی ندارد و سرعت و گشتاور آن کمتر شده گفتنی است که این دستگاه ها دارای پره هایی می باشند که در طولانی مدت پس از استفاده خورده شده و نازک تر می شوند. به همین منظور برای بالا بردن قدرت و سرعت دستگاه می بایست کاربر سالی یک بار دستگاه را برای سرویس به نمایندگی های مورد نظر ببرد تا دستگاه از نو همانند روز اول شروع به کار کردن کند.

 

air impact wrench torque

 

قابلیت های متفاوت بکس بادی

بکس های دستگاه هایی هستند که برای بستن مهره ها کاربرد دارند حال اگر بخواهیم با این وسیله مهره ها را باز کنیم باید جهت چرخش گشتاور را تغییر دهیم، برای اینکار روی بکس های بادی دکمه ای تعبیه شده است که به راحتی با زدن آن می توان جهت چرخش گشتاور را تغییر داد و از بکس بادی برای باز کردن مهره ها استفاده کرد. قابلیت تغییر جهت گشتاور در تمامی بکس های بادی موجود می باشد، تنها با این تفاوت که محل قرار گیری و نوع دکمه تغییر جهت در بکس بادی ها متفاوت است.

 

 air impact wrench 1/2 inch

از دیگر ویژگی های مهم بکس های بادی داشتن پیچ تنظیم فشار است، تا کاربر بتواند به راحتی گشتاور مورد نظر برای باز و بسته کردن پیچ ها را کنترل و تنظیم نماید. این سیستم اکثرا روی انواع بکس های بادی به صورت پیچی در پشت دستگاه تعبیه شده است و کاربر به راحتی می تواند با چرخاندن آن مقدار فشار باد ورودی به دستگاه را تنظیم کند تا گشتاور مورد نظر را ثابت کند.

 

 best air impact wrench

سرعت بکس بادی

سرعت صحیح با گشتاور متناسب و همسان عمل می کند. آچارچرخ  باید با یک سرعت متعادل و به صورت روان فعال باشد. به طبع هر آچاری برای هر شغلی مناسب نیست، باید آچاری را به کار ببرید که متناسب با فعالیت شما باشد. آچارها در انواع مختلف تولید و عرضه می گردند و کارکردهای متفاوتی نیز دارند. آچار بکس ها بهترین گزینه برای خرید می باشند چرا که قابلیت تنظیم بالا و تراکم مناسبی دارند. از مزیت های حائز اهمیت این دستگاه استحکام و مقاومت بالای آن می باشد. جالب است بدانید آچاربکس ها طول عمر بالایی دارند. مزیت آچاربکس هزینه مناسب نسبت به کارکرد بالایی آن می باشد. اکثریت آچارها ساختار ایده آل و با دستگیره های ایمنی طراحی می شوند و کار را برای کاربر هموار و سهل می سازند.

 

air wrench

 

 

مجموعه ابزار ایرپاور در راستای تولید و عرضه آچاربکس نقش تاثیرگذاری را ایفا کرده است و توانسته مرغوب ترین آچارها را به مشتریان خود ارائه دهد. جهت اطلاعات بیشتر با مشاورین مجرب مجموعه تماس به عمل آورید.

نظرات کاربران
امتیاز کاربران به این مطلب | از ۵ ( مشارکت کننده)
نفر
شما هم می‌توانید در مورد این مطلب نظر بدهید.
برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.

  • |

    • |

    نظری جهت نمایش موجود نیست