فهرست کامل انواع پیستوله رنگ بادی و کاربرد هر کدام

معرفی بهترین پیستوله رنگ بادی

پیستوله رنگ ها در انواع مختلفی تولید می شوند و بی شک علاقه مندان به این حوزه با تنوع بالای محصولاتش آشنایی کامل دارند. اما امروز می خواهیم در یک مقاله جامع لیستی کامل از انواع پیستوله رنگ بادی به همراه معرفی بهترین مارک پیستوله رنگ به شما مخاطبان عزیز فروشگاه ایرپاور ارائه کنیم.

در این مقاله به موارد زیر در ارتباط با انواع پیستوله بادی می پردازیم تا انتخاب درستی داشته باشید، برای دسترسی راحت تر به قسمت مورد نظر کافیست روی گزینه های زیر کلیک کنید:

پیستوله کاسه رو، بهترین پیستوله برای رنگ ماشین

 

بله، تعجب نکنید! پیستوله کاسه رو یا مخزن رو را به عنوان بهترین پیستوله برای رنگ ماشین می شناسند و بی شک لایق این جایگاه هم می باشد. پیستوله کاسه رو به دلیل خوش دست بودن، وزن متعادل، طراحی ارگونومیک و کیفیت پاشش فوق العاده ای که ارائه می کند، بهترین پیستوله بادی برای رنگ کاری اتومبیل می باشد. اگر سری به صافکاری ها و مراکز نقاشی خودرو بزنید انواع و اقسام پیستوله رنگ های مخزن رو را با کیفیت ها و مدل های مختلف به وفور مشاهده خواهید کرد. اما لازم به ذکر است که این پیستوله به دلیل کیفیت پاشش بالایی که دارد به عنوان بهترین پیستوله برای رنگ ماشین شناخته می شود که اصولا کار حساسی به شمار میرود. همچنین قابل ذکر است که به غیر از صنعت خودرو، در بسیاری از حوزه ها و صنایع دیگر (نظیر رنگ کاری چوب، چسب پاشی و...) نیز کاربرد دارد.

اگر قصد خرید یک پیستوله کاسه رو را دارید می توانید از لیست زیر مدل های مدنظر خود را انتخاب و بررسی نمایید، سپس اقدام به خریداری کنید. همچنین جهت مشاهده تمامی محصولات روی کلمه پیستوله کاسه رو کلیک کنید.

پیستوله بادی بینکس آمریکا مدل 2466-12HV-32SG-E

بینکس شرکت آمریکایی یکی از تولید کننده های انواع پیستوله با کیفیت و متریال عالی می باشد که توانسته جایگاه بسیار مناسبی در صنعت در زمینه پاشش رنگ بگیرد. پیستوله 12HV-32SG-E-2466 از این کمپانی بسیار جمع و جور و خوش دست می باشد و با طراحی حرفه ای که دارد می تواند انتخابی مناسب برای رنگ آمیزی خودرو باشد. این پیستوله دارای سوزن نازل استنلس استیل با سایز 1.2 میلیمتر می باشد و دارای ظرافت بسیار بالاییست. از طرفی کاسه این پیستوله نیز استیل با درب فلزی می باشد و تعداد تنظیم های آن سه عدد می باشد. برند بینکس از بهترین پیستوله های موجود در بازار است که هر نقاش علاقمند است این پیستوله را داشته باشد.

شرکت سازنده:

BINKS

کشور سازنده:

آمریکا

سایز نازل:

1.2

تعداد تنظیمات:

3 تنظیم

وزن:

372 گرم

پیستوله استار کاسه رو مدل SMV-4F

پیستوله کاسه رو SMV-4F ساخت شرکت استار تایوان می باشد که از کیفیت بالایی (هم کیفیت پاشش و هم کیفیت ساخت) برخوردار است. این پیستوله رنگ پاش کیفیت پاشش بی نظیری را به رنگ کار ارائه می دهد و با توجه به قیمت مناسبی که دارد، مشتریان بیشتری به جمع خریداران این محصول پیوسته اند. پیستوله SMV-4F استار طیف وسیعی از سایز نازل را پشتیبانی می کند و این محدوده از 1.3 تا 2.5 میلی متر گسترده است. به همین دلیل علاوه بر نقاشی خودرو می تواند برای کار های دیگر نیز به کار برود. همانطور که در تصویر مشاهده می کنید، ظاهر این پیستوله بادی به قدری به یاد ماندنی است که اغلب در بازار ایران آن را با نام پیستوله دسته شرابی استار معرفی می کنند.

شرکت سازنده:

STAR

کشور سازنده:

تایوان

سایز نازل:

از 1.3 تا 2.5 میلی متر

تعداد تنظیمات:

3 تنظیم

وزن:

510 گرم

پیستوله بادی رنگ پاش ایواتا ایرگانزا ایتالیا مدل HTE-S

پیستوله رنگ ایرگانزا مدل HTE-S یک پیستوله رنگپاش با اصالت که در کارخانه ی محبوب ANSET IWATA در کشور ایتالیا طراحی و تولید شده است. طراحی  حرفه ای دسته و ترکیب شدن رنگ مشکی بدنه با رنگ نقره ای قطعات آن را چشم نواز تر کرده است. اما همه این پیستوله را برای ظاهر زیبایش نمی شناسند، بلکه این پیستوله کیفیت پاشش بالا و استفاده از مکانیزم پاشش HTE مشهور است. از نظر کیفی هم لازم به ذکر است که تمامی قطعات آن از جنس فولاد ضد زنگ می باشند و بدنه پیستوله هم کاملا کروم اندود شده است. پیستوله رنگ ایرگانزا ایواتا از سایز 1.3 تا 2 میلی متر تولید می شود و می تواند برای طیف گسترده ای از صنایع مورد استفاده قرار بگیرد.

شرکت سازنده:

ANSET IWATA

کشور سازنده:

ایتالیا

سایز نازل:

از 1.3 تا 2 میلی متر

مکانیزم:

HTE

تعداد تنظیمات:

3 تنظیم

وزن:

468 گرم

پیستوله رنگ آسترو مک ایتالیا UR/S PLUS

پیستوله UR/S PLUS شرکت والمک ایتالیا از سری آسترو مک می باشد و به صورت دو تنظیمه ساخته شده است. فراموش نکنید که نقاشی خودرو نیز مراحل مختلفی دارد. لایه های رنگ مختلف روی یک سطح باید به درستی قرار بگیرند تا کار نهایی کیفیت بالایی داشته باشد. در نقاشی خودرو برای پاشش رنگ آستر نیاز به یک پیستوله دو تنظیمه داریم و پیستوله UR/S PLUS گزینه مناسبی برای ما خواهد بود. پیستوله آسترو مک کیفیت ساخت مطلوبی دارد و از نظر اقتصادی نیز مقرون به صرفه است.

شرکت سازنده:

WALMEC

کشور سازنده:

ایتالیا

سایز نازل:

از 1.4 تا 3 میلی متر

تعداد تنظیمات:

دو تنظیم

وزن:

745 گرم

پیستوله بادی رنگ پاش ای پی تی تایوان مدل ET4000

پیستوله رنگ ET4000  یک پیستوله رنگپاش با اصالت که در کارخانه ی محبوب APT در کشور تایوان طراحی و تولید شده است. طراحی  حرفه ای دسته به سفارش شرکت ساتا آلمان مدل Jet4000 می باشد. اما همه این پیستوله را برای ظاهر زیبایش نمی شناسند، بلکه این پیستوله کیفیت پاشش بالا و استفاده از مکانیزم پاشش HVLP مشهور است. از نظر کیفی هم لازم به ذکر است که تمامی قطعات آن از جنس استیل ضد زنگ می باشد. پیستوله رنگ ای پی تی ET4000 در دو سایز 1.3 و 1.4 تولید می شود و می تواند برای طیف گسترده ای از صنایع مورد استفاده قرار بگیرد.

شرکت سازنده:

APT

کشور سازنده:

تایوان

سایز نازل:

1.3 / 1.4 میلی متر

مکانیزم:

HVLP

تعداد تنظیمات:

3 تنظیم

پیستوله رنگ اسمارت کینگ N2001

پیستوله N2001 شرکت اسمارت کینگ ساخت می باشد و به صورت سه تنظیم ساخته شده است. این پیستوله گزینه مناسبی برای رنگ آمیزی خودرو می باشد زیرا به دلیل مکانیزم پاشش HVLP و تعداد تنظیم هایی که دارد بسیار کاربردی می باشد. پیستوله اسمارت کینگ کیفیت ساخت مطلوبی دارد و از نظر اقتصادی نیز مقرون به صرفه است. این پیستوله دارای سوزن نازل استیل ضد زنگ بوده و در دو سایز 1.3 و 1.8 موجود می باشد و کاربر باید با توجه به غلظت رنگ مورد نظر سایز سوزن را انتخاب کند.

شرکت سازنده:

SMART KING

کشور سازنده:

چین

سایز نازل:

1.3 / 1.8 میلیمتر

تعداد تنظیمات:

دو تنظیم

پیستوله رنگ با کیفیت آئوریتا مدل 2-898

پیستوله رنگ بادی آئوریتا مدل 2-898 یکی از پیستوله های حرفه ای با طراحی حرفه ای بدنه می باشد. این پیستوله با سوزن نازل استیل ضد زنگ و مغناطیس 1.3 میلیمتری انتخابی مناسب جهت نقاشی خودرو می باشد. این پیستوله با مکانیزم LVLP باعث صرفه جویی در مصرف باد و کاهش پرتی رنگ شده است. پیستوله 2-898 با توجه به کارایی عالی و طراحی حرفه ای قیمت بسیار مناسب و مقرون به صرفه نیز دارد.

شرکت سازنده:

AURITA

کشور سازنده:

چین

سایز نازل:

1.3 میلی متر

مکانیزم:

LVLP

تعداد تنظیمات:

3 تنظیم

پیستوله رنگ حرفه ای فونیکس مدل G3300

پیستوله رنگ G3300 شرکت فونیکس شاید از نظر کیفی نتواند با شرکت های بزرگی همچون ساتا یا ایواتا رقابت کند، اما باید بدانید که این پیستوله با توجه کیفیت بالا و قیمت مقرون به صرفه ای که دارد، می تواند در لیست بهترین مارک پیستوله بادی قرار بگیرد. در کل پیستوله بادی فونیکس مدل G3300 یک پیستوله بادی میان رده به حساب می آید که یک سرو گردن از سایر پیستوله های بادی چینی در بازار قرار دارد و با کمک قیمت رقابتی اش سعی دارد وارد گود رقابت با بزرگان این صنعت شود. اگر قصد خرید یک پیستوله کاسه رو با کیفیت و قیمت مناسب دارید این محصول گزینه مناسبی برای شما خواهد بود.

شرکت سازنده:

PHOENIX

کشور سازنده:

چین

سایز نازل:

از 1.3 تا 1.8 میلی متر

تعداد تنظیمات:

3 تنظیم

وزن:

488 گرم

پیستوله رنگ پاش استار مدل XPS

پس از موفقیت پیستوله SMV-4F، کمپانی استار این موفقیت در عرضه پیستوله رنگ XPS را نیز تکرار کرد. درواقع می توان مدل XPS نسخه بروزرسانی شده از محصول قبلی استار دانست. استار سعی کرده است تا کیفیت ساخت و کیفیت پاشش را در این محصول نیز حفظ کند و این بار پا را فراتر نیز گذاشته است. بدنه آن ظاهر زیباتری به خود گرفته و از متریال بهتری برای ساخت آن استفاده است. دامنه سایز سوزن و نازل به 1.3 و 1.4 محدود گشته و این پیستوله به صورت تخصصی برای نقاشی ماشین استفاده می شود. همچنین 3 پیچ تنظیم تعبیه شده روی بدنه به اپراتور توانایی تنظیم عرض، حجم و شدت پاشش رنگ را ارائه می دهد که علاوه بر افزایش راندمان، بر کاهش مصرف رنگ نیز تاثیر گذار است. همچنین داخل بسته بندی این محصول یک گیج تنظیم فشار باد قرار داده شده است که خود به تنهایی قیمت بالایی دارد.

شرکت سازنده:

STAR

کشور سازنده:

تایوان

سایز نازل:

1.3 و 1.4 میلی متر

تعداد تنظیمات:

3 تنظیم

وزن:

518 گرم

پیستوله والکوم حرفه ای ایتالیا مدل GENESI CARBONIO 360 HTE

پیستوله حرفه ای ایتالیایی والکوم با قدرت و کیفیت پاشش مناسبی که دارد یکی از بهترین گزینه ها جهت رنگ کاری در انواع صنایع می باشد. این پیستوله حرفه ای دارای ظاهری زیبا با بدنه ی کربنی می باشد و همچنین یک عدد گیج دیجیتال روی آن نصب شده است که کاربر می تواند مداوم مقدار فشار را در حین کار کنترل و تنظیم کند. این پیستوله دارای مکانیزم حرفه ای HTE می باشد و 3 عدد پیچ تنظیم دارد که می توان به وسیله ی آن شدت، حجم و عرض پاشش رنگ را تنظیم کرد.

شرکت سازنده:

WALCOM

کشور سازنده:

ایتالیا

سایز نازل:

ا1.3 میلیمتر

مکانیزم:

HTE

تعداد تنظیمات:

3 تنظیم

وزن:

340 گرم

پیستوله ساتا دیجیتالی مدل SATAJET 5000 BRP

پیستوله ساتا جت 5000 دیجیتالی را میتوان آرزوی هر نقاش خودرو بنامیم. کیفیت وعملکرد پیستوله های SATA به قدری بالاست که در بازار ایران به عنوان بهترین بهترین مارک پیستوله رنگ  از آن ها یاد می شود و JET 5000 BRP نیز یکی از این محصولات است. همانطور که از ظاهرش پیداست طراحی بدنه آن به قدری حرفه ای و دقیق است که پس از عرضه در بازار الهام بخش بسیاری از کارخانه های تولید کننده پیستوله قرار گرفت. طراحی بدنه این پیستوله کاملا بر اساس اصول ارگونومیک و توسط کارخانه بزرگ پورشه در کشور آلمان انجام شده است. یک گجت دیجیتالی در ورودی باد پیستوله ساتا جت نصب شده است که میزان فشار باد ورودی در هر لحظه را به کاربر نشان می دهد. به کمک این گجت، رنگ کار می تواند همواره فشار باد ورودی را در محدوده استاندارد حفظ کند و از آسیب رسیدن به پیستوله جلوگیری نماید. شهرت پیستوله ساتا به اتمیزه کردن عالی رنگ است و می تواند یک سطح رنگ بزرگ را در کمترین زمان ممکن و پرتی رنگ، رنگ کاری کند. این پیستوله بادی به صورت تخصصی برای انواع رنگ های خودرو تولید گشته است اما سایز نازل آن از 1.2 تا 2.5 میلی متر تولید می شود.

شرکت سازنده:

SATA

کشور سازنده:

آلمان

سایز نازل:

از 1.2 تا 2.5 میلی متر

مکانیزم:

RP

تعداد تنظیمات:

3 تنظیم

وزن:

458 گرم

پیستوله کاسه بغل ایواتا مدل W100

گاها لازم است که نقاش تسلط بیشتر روی سطح کار داشته باشد، در این صورت می توان با خرید یک پیستوله کاسه بغل این مشکل را حل کند. پیستوله W100 از کمپانی با کیفیت ایواتا به صورت کاسه بغل طراحی شده است و به کاربر امکان تنظیم زاویه کاسه در هر مدلی که مد نظرش است را می دهد. این پیستوله حرفه ای به صورت سه تنظیم بوده و با سوزن نازل اسنتلس استیل سایز 1 میلی متر تولید می شود. 

شرکت سازنده:

ANEST IWATA

کشور سازنده:

ژاپن

سایز نازل:

1 میلیمتر

تعداد تنظیمات:

3 تنظیم

پیستوله کاسه زیر، بهترین پیستوله رنگ برای چوب و رنگ کاری ساختمان

پیستوله کاسه زیر از نظر مصرف و کاربرد در رده دوم لیست ما قرار می گیرند.همانطور که از نامشان پیداست مخزن رنگ این پیستوله در زیر آن قرار داده شده و نسبت به پیستوله کاسه رو، رنگ بیشتری را نگهداری می کنند. قرار گیری مخزن خود مهمترین عامل تفاوت این دو دسته بندی از پیستوله های رنگ می باشد اما در واقع این دو دسته بندی تفاوت های بیشتری با یکدیگر دارند. سایز نازل در اکثر پیستوله های کاسه زیر از 1.2 میلی متر شروع می شود و تا 3 میلی متر ادامه دارد. پیستوله های کاسه زیر طیف گسترده ای از نازل ها را پشتیبانی می کنند و به عنوان یک پیستوله عمومی می توانند برای پاشش اکثر رنگ ها مورد استفاده قرار بگیرند. اما رنگ کاران و نقاشان ماهر از پیستوله کاسه زیر بیشتر در رنگ کاری ساختمان و رنگ کاری چوب استفاده می کنند.

در لیست زیر به معرفی چند مدل از بهترین پیستوله های کاسه زیر می پردازیم اما برای مشاهده تمامی محصولات این دسته بندی میتوانید روی کلمه پیستوله کاسه زیر کلیک کنید.

 

پیستوله بادی استار مخزن زیر مدل SLV-2000F

پیستوله رنگ کاسه زیر استار مدل SLV-2000F ساخت کشور تایوان می باشد و از کیفیت بالایی بهره مند است. همچنین طراحی خوب این شرکت مصرف باد آن را تا حد امکان کاهش داده و فشار باد زیادی نیاز ندارد. حجم مخزن آن 1000 میلی لیتر است که مدت زمان بیشتری می توانید با آن رنگ آمیزی کنید. این پیستوله دارای سه تنظیم حجم، عرض و شدت پاشش می باشد که پیچ های آن در انتها و زیر دسته پیستوله قرار گرفته اند.

شرکت سازنده:

STAR

کشور سازنده:

تایوان

سایز نازل:

از 1.3 تا 1.8 میلی متر

تعداد تنظیمات:

3 تنظیم

وزن:

1 کیلوگرم

پیستوله بادی آئوریتا کاسه زیر مدل 4001

پیستوله کاسه زیر آئوریتا مدل 4001 یک پیستوله مناسب رنگ کاری در صنایع چوب، ساختمان و ... جهت پاشش چسب و مواد غلیظ می باشد. این پیستوله دارای مخزن 1 لیتری بوده و کاربر به راحتی با ریختن رنگ به داخل مخزن پیستوله می تواند عمل رنگپاشی را انجام دهد. سوزن نازل این پیستوله از استیل ضد زنگ بوده و دارای سایز 2.5 میلیمتر می باشد. این پیستوله مجهز به دو تنظیم عرض و حجم پاشش می باشد و کاربر به راحتی می تواند با خرید این پیستوله با کیفیت عمل پاشش رنگ را با بهترین کیفیت انجام دهد.

شرکت سازنده:

AUARITA

کشور سازنده:

چین

سایز نازل:

2.5 میلی متر

تعداد تنظیمات:

2 تنظیم

پیستوله بادی اسمارت کینگ کاسه زیر مدل AB17S

پیستوله AB17S اسمارت کینگ یک پیستوله کاملا استاندارد می باشد که دارای یک مخزن 1000 میلی لیتری با وزن خالص 1 کیلوگرم است. این پیستوله کاسه زیر تماما از جنس فلزی با مواد مصرفی درجه یک ساخته شده است و از کیفیت مطلوبی بهره مند است. قیمت مقرون به صرفه این پیستوله در کنار کیفیت پاشش مناسب آن را به یک پیستوله کاسه زیر محبوب در بین مدل های موجود تبدیل کرده است. همچنین قابل ذکر است که این پیستوله از نوع سه تنظیم می باشد که عملکرد بهتری نسبت پیستوله های معمولی ارائه می کند.

شرکت سازنده:

SMART KING

کشور سازنده:

چین

سایز نازل:

1.5 / 2.5 / 2.0 میلی متر

تعداد تنظیمات:

3 تنظیم

وزن:

1.1 کیلوگرم

پیستوله رنگ بادی سوماک 1.8 میلی متر مدل SS-1208

اکثر مشتریانی که با ابزارالات بادی و پنوماتیک سرو کار دارند نام شرکت بزرگ سوماک برایشان آشنا است. این شرکت با سابقه درخشان خود توانسته محصولاتی با کیفیت بالا و در سطح بین المللی تولید کند. پیستوله کاسه زیر SS-1208 سوماک نیز دارای همین سطح کیفی می باشد و کسانی که تجربه کار کردن با آن را دارند گواه این ادعا هستند. استفاده از مکانیزم HVLP در این پیستوله به کاهش مصرف رنگ، مدیریت زمان، افزایش سرعت و راندمان کار کمک به سزایی می کند. بدنه آن تمامی فلزی می باشد و جنس سوزن و نازل از استیل ضد زنگ ساخته شده است. برای تجربه خرید یک پیستوله رنگ تایوانی کاسه زیر با کیفیت بالا این محصول می تواند گزینه مناسبی برای شما باشد.

شرکت سازنده:

SUMAKE

کشور سازنده:

تایوان

سایز نازل:

1.3 / 1.4 / 1.5 / 2 / 2.5 میلی متر

مکانیزم:

HVLP

تعداد تنظیمات:

3 تنظیم

وزن:

1.2 کیلوگرم

پیستوله رنگ اسمارت کینگ کاسه زیر مدل G70

پیستوله با کیفیت و جمع و جور اسمارت کینگ مدل G70 انتخابی فوق العاده با قیمت مناسب می باشد. این پیستوله با کلاهک برنجی ای که دارد دارای دوام بالایی است. همچنین این پیستوله دارای بدنه ای پلاستیکی است که باعث کاهش در وزن و راحتی کاربر شده است. پیستوله مخزن زیر اسمارت کینگ انتخابی مناسب برای انواع رنگ ها با پایه آب، تینر و انواع چسب ها می باشد. این پیستوله در با سوزن نازل در سایز های 1.8 و 2 تولید و در بازار عرضه شده است.

شرکت سازنده:

SMART KING

کشور سازنده:

چین

سایز نازل:

1.8 / 2.0 میلی متر

تعداد تنظیمات:

2 تنظیم

پیستوله رنگ پاش والکوم کاسه زیر مدل GENESI HTE

پیستوله کاسه زیر شرکت والکوم مدل GENESI که با مکانیزم HTE ساخته شده است یکی از با کیفیت ترین پیستوله های کاسه زیر موجود در بازار می باشد. همانطور که در مشخصات این پیستوله کاسه زیر پیداست از مکانیزم پیشرفته HTE بهره مند می باشد که پیشرفته ترین و بهینه ترین مکانیزم پاشش رنگ است. پیستوله کاسه زیر والکوم در کشور ایتالیا با بهترین آلیاژ ها تولید شده و از کیفیت بالایی برخوردار است. از جمله مهمترین مزیت های آن می توان به وزن کم (نسبت به سایر مدل های مشابه) و مصرف باد بهینه یاد کرد. این محصول دارای پکیجی کامل از لوازم مورد نیاز کاربر در یک کیف BMC می باشد که گیج نشانگر فشار باد عقربه ای یکی از محتویات این پکیج است.

شرکت سازنده:

WALCOM

کشور سازنده:

ایتالیا

سایز نازل:

1.7 میلی متر

مکانیزم:

HTE

تعداد تنظیمات:

3 تنظیم

وزن:

605 کیلوگرم

پیستوله رنگ کاسه زیر ساتا مدل SATAjet 1000 H

پیستوله کاسه زیر SATAjet 1000 H از جمله بهترین پیستوله های رنگ کاسه زیر می باشد و از سطح کیفی بی نظیری برخوردار است. این پیستوله رنگ بادی توسط شرکت ساتای آلمان تولید شده است و به صورت تخصصی برای رنگ کاران ماهر و حرفه ای عرضه می شود. کیفیت بالای بدنه، طراحی زیبا و ارگونومیک و وزن بسیار کم تنها ویژگی های ظاهری این محصول به شمار می روند و در بحث پاشش رنگ ویژگی های آن جذاب تر می شود. این پیستوله از هر دو مکانیزم RP و HVLP پشتیبانی می کند و هرکدام ایرکپ مخصوص خود را دارند. پیستوله ساتا به صورت سه تنظیم تولید شده است تا علاوه بر افزایش راندمان و سرعت بخشیدن به کار از مصرف بی رویه رنگ و باد جلو گیری کند.

شرکت سازنده:

SATA

کشور سازنده:

آلمان

سایز نازل:

1.3 / 1.6 / 1.8 / 2.0 میلی متر

مکانیزم:

RP / HVLP

تعداد تنظیمات:

3 تنظیم

وزن:

454 کیلوگرم

بهترین مدل های پیستوله سایه پاش

پیستوله سایه پاش که به آن پیستوله مینی نیز گفته می شود نمونه کوچکتر شده پیستوله کاسه رو می باشد. در مواقعی که سطح پاشش رنگ ما محدود و باریک است، استفاده از یک پیستوله رنگ با مخزن بزرگ و عرض پاشش زیاد عاقلانه به نظر نمیرسد. در این وضعیت نوبت به نقش آفرینی پیستوله سایه پاش می رسد که هم عرض پاشش محدود تری دارد، هم مخزن کوچکتری دارد و از خسته شدن دست رنگ کار جلوگیری می کند. پیستوله سایه پاش در صنایع چوبی برای رنگ آمیزی پایه های میز و صندلی، سازه های کوچک (مانند صندوقچه و وسایل تزئینی)، فریم پنجره و.. به کار می رود. در صنایع خودرو و موتور سیکلت نیز برای رنگ آمیزی بخش های کوچکتر بدنه خودرو و موتور مانند باله، آیینه ها، گلگیر، باک و کلاه کاسکت مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین به دلیل ظریف تر بودن عرض پاشش می تواند برای امور هنری مانند مجسمه سازی و نقاشی رو بوم و دیوار نیز به کار گرفته شود.

لیست زیر حاوی تعدادی از بهترین پیستوله های سایه پاش در بازار ایران می باشد اما اگر قصد دارید تنوع محصولات را مشاهده کنید روی کلمه پیستوله سایه پاش کلیک کنید.

پیستوله بادی سایه پاش اسمارت کینگ N125

پیستوله سایه پاش اسمارت کینگ مدل N125 یک پیستوله رنگ حرفه ای به حساب می آید و باتوجه به مکانیزم HVLP تعبیه شده روی آن از کیفیت پاشش مطلوبی نیز برخوردار است. بدنه آن تماما از جنس مرغوب ساخته شده و کیفیت ساخت بالایی دارد که اگر به درستی از آن نگهداری شود طول عمر مناسبی خواهد داشت. جنس سوزن نازل آن از استیل ضد زنگ است و امکان ارتقا به نازل های 0.8 و 1 میلی متر را نیز دارد.

شرکت سازنده:

SMART KING

کشور سازنده:

چین

سایز نازل:

0.5 / 0.8 / 1 میلی متر

مکانیزم:

HVLP

تعداد تنظیمات:

3 تنظیم

وزن:

256 کیلوگرم

پیستوله سایه پاش استار مدل EVO-T

برای خرید پیستوله سایه پاش با کیفیت می توانید پیستوله EVO-T که ساخت کمپانی استار در کشور تایوان می باشد را انتخاب کنید. محصولات برند استار سالهای زیادی است که در بازار حضور پر رنگی دارند و پیستوله سایه پاش EVO-T از جمله با کیفیت ترین آنهاست. مخزن آن 250 میلی لیتر ظرفیت دارد که از مخزن مدل های مشابه بیشتر است. همچنین مصرف بهینه باد و ظاهر چشم نوازش از جمله مزیت های مهم آن به شمار می رود.

شرکت سازنده:

STAR

کشور سازنده:

تایوان

سایز نازل:

0.5 / 0.8 / 1 میلی متر

تعداد تنظیمات:

3 تنظیم

وزن:

345 کیلوگرم

پیستوله سایه پاش مک آسترو ایتالیا مدل RE

این پیستوله سایه پاش از نظر شکل ظاهری با مدل های مشابه کمی متفاوت است. یک روکش لاستیکی ضد لغزش داسته آن را پوشانده است و جلوه ای زیبا به آن بخشیده است. بدنه در کارخانه والکوم با دقیق ترین دستگاه های CNC ساخته شده است و ظرافتی بی نظیر دارد. سوزن نازل این پیستوله از جنس استنلس استیل می باشد و نازل ها را در سایز 0.5 و 0.7 میلی متر موجود می باشند. 

شرکت سازنده:

ASTUROMEC

کشور سازنده:

ایتالیا

سایز نازل:

0.5 / 0.7 میلی متر

تعداد تنظیمات:

2 تنظیم

وزن:

375 کیلوگرم

پیستوله سایه پاش کاسه بغل ویلیت مدل K-3

گاهی اوقات پیش می آید که رنگ کار می بایست تسلط بیشتر روی سطح کار داشته باشد، مخصوصا در اثرات هنری مانند تابلو نقاشی، مجسمه سازی و طراحی دکوراسیون تسلط و دقت بیشتری لازم است. این مهمترین مزیت یک پیستوله سایه پاش کاسه بغل می باشد. پیستوله K-3 یکی از معروف ترین پیستوله های سایه پاش کاسه بغل در بازار می باشد و از کیفیت پاشش خوبی برخودار است. همچنین بدنه آن تماما از فلز ساخته شده و کیفیت مناسبی دارد.

شرکت سازنده:

AUARITA

کشور سازنده:

چین

سایز نازل:

 0.5میلی متر

تعداد تنظیمات:

2 تنظیم

وزن:

200 گرم

پیستوله رنگ اتوماتیک، با مکانیزمی متفاوت

پیستوله های اتوماتیک به صورت انبوه در صنایع مونتاژ و خطوط تولید کارخانه های صنعتی به کار می روند. به عنوان مثال در زمانی که شما نیاز داشته باشید تعداد زیادی قطعه یکسان را به صورت پیوسته و یکدست رنگ آمیزی کنید، بهترین گزینه برای شما استفاده از پیستوله رنگ خودکار یا همان اتوماتیک است. پیستوله  اتوماتیک به تنهایی کاربردی ندارد و می بایست به متصل شدن به یک منبع رنگ، ربات بازویی (شیر تنظیم) و مدار فرمان برنامه ریزی شود.

پیستوله اتوماتیک آئوریتا مدل WA-200

پیستوله اتوماتیک WA-200 ساخت شرکت آئوریتا میباشد که از جمله پر مصرف ترین پیستوله های خودکار به حساب می آید. این پیستوله کاملا اتوماتیک طراحی شده است به طوری که اپراتور می تواند رنگ و مواد را به صورت همزمان کنترل نماید. کیفیت بالای بدنه و جایگذاری محلی برای اتصال به لوله موجب افزایش کاربری و آسانی کار با آن شده است.

شرکت سازنده:

AUARITA

کشور سازنده:

چین

سایز نازل:

1.3 و 1.5 میلی متر

تعداد تنظیمات:

2 تنظیم

وزن:

450 گرم

پیستوله اتوماتیک استار مدل SA-2000

از بین محصولات کمپانی استار پیستوله اتوماتیک SA-2000 نیز می تواند در لیست ما حضور داشته باشد. این پیستوله مانند سایر محصولات  این کمپانی دارای کیفیت بالایی می باشد و از طول عمر بالایی برخوردار است. این پیستوله دارای مکانیزم اتوماتیک می باشد که اپراتور می تواند همزمان باد و رنگ را کنترل کند و مانند پیستوله های اتوماتیک حرفه ای دارای جای مخصوص عبور لوله و بازویی می باشد.

شرکت سازنده:

STAR

کشور سازنده:

تایوان

سایز نازل:

1 / 1.2 / 1.5 / 1.8 میلی متر

تعداد تنظیمات:

2 تنظیم

وزن:

475 گرم

پیستوله اتوماتیک گراکو آمریکا مدل G40 AUTO

پیستوله G40 AUTO شرکت گراکو از جمله بهترین پیستوله های اتوماتیک عرضه شده به بازار است و بسیار پر کاربرد و پر مصرف می باشد. کیفیت ساخت بالا، کیفیت پاشش بی نظیر، مجهز بودن به مکانیزم اتوماتیک و... دلایلی می باشند که باعث محبوبیت این محصول شده است. پیستوله اتوماتیک گراکو ساخت کشور آمریکا می باشد و کیفیت آن در سطح بین المللی است.

شرکت سازنده:

GRACO

کشور سازنده:

آمریکا

سایز نازل:

1.5 میلیمتر

تعداد تنظیمات:

دو تنظیم

وزن:

545 گرم

پیستوله اتوماتیک رنگ پاش A100 فونیکس

پیستوله اتوماتیک A100 از شرکت فونیکس یک پیستوله نیمه اتوماتیک می باشد که در آن اپراتور تنها بر جریان رنگ کنترل دارد. پیستوله های اتوماتیکی که از این مکانیزم بهره مند هستند عموما قیمتی بسیار پایین تر از پیستوله های تمام اتوماتیک دارن و اغلب به جای رنگ برای پاشش مواد مختلف مورد استفاده می گیرند. از پیستوله اتوماتیک فونیکس در کارگاه های کوچک و بزرگ برای پاشش مواد مختلفی مانند روغن، رنگ، چسب و... استفاده می شود.

شرکت سازنده:

PHOENIX

کشور سازنده:

چین

سایز نازل:

1 الی 2 میلیمتر

تعداد تنظیمات:

دو تنظیم

وزن:

365 گرم

پیستوله رنگ پاش اتوماتیک ST-6 فونیکس

پیستوله اتوماتیک ST-6 یکی دیگر از محصولات شرکت فونیکس میباشد که باز هم از مکانیزم نیمه اتوماتیک استفاده میکند. همانطور که قبل تر توضیح دادیم، این پیستوله ها تنها اجازه کنترل رنگ را به اپراتور میدهند و بیشتر در شرایطی استفاده میشوند که حساسیت بالایی روی رنگ نداشته باشیم یا حجم کار زیاد نباشد. از پیستوله اتوماتیک فونیکس برای پاشش انواع رنگ و مواد مانند روغن و چسب و آب مقطر استفاده میشود.

شرکت سازنده:

PHOENIX

کشور سازنده:

چین

سایز نازل:

0.8 تا 1.8 میلیمتر

تعداد تنظیمات:

دو تنظیم

وزن:

300 گرم

 

معرفی بهترین پیستوله های دو جزئی برای پاشش فانتاکروم و آبکاری نقره

پیستوله های دو جزئی یا دو نازل از جمله پیستوله های خاص می باشند و شکل ظاهری آنها به گونه ای است که گویی دو تا پیستوله از بغل به یکدیگر چسبیده اند. در واقعیت هم این موضوع صادق است و این پیستوله های دارای دو نازل و سوزن جداگانه هستند و دو مواد مختلف را اسپری می کنند. از پیستوله ها دو جزئی بیشتر برای پاشش فانتاکروم و آبکاری نقره استفاده می شود.

لیست زیر شامل برخی از بهترین پیستوله های دو جزئی می باشد اما برای مشاهده تنوع بیشتر می توانید روی کلمه پیستوله دو جزئی کنید.

 

پیستوله دو جزئی مینی فانتاکروم استار تایوان

پیستوله دو جزئی استار یک پیستوله مینی به شمار می رود و از وزن سبک تر و ابعاد کوچکتری نسبت به مدل های مشابه برخوردار است. هر دو نازل این پیستوله دو جزئی سایز 0.8 میلی متر هستند که عرض پاششی حدود 18 الی 24 سانتی متر ارائه می کنند. مکانیزم پاشش مینی پیستوله دو جزئی HVLP می باشد که از مصرف بی رویه باد و رنگ جلوگیری می کند و سرعت اتمام کار را افزایش میدهد.

شرکت سازنده:

STAR

کشور سازنده:

تایوان

سایز نازل:

0.8 میلی متر

تعداد تنظیمات:

2 تنظیم

وزن:

460 گرم

پیستوله فانتاکروم دو جزئی آئوریتا PT-29

پیستوله دو جزئی آئوریتا مدل PT-29 ساخت کشور چین می باشد و تحت لیسانس کشور ایتالیا طراحی و تولید شده است. ظاهری زیبا در کنار کیفیت پاشش عالی موجب محبوبیت این پیستوله دو جزئی گشته است. این پیستوله بسیار خوش دست می باشد و کار کردن با آن حس رضایت بخشی در کاربر القا می کند. سوزن و نازل این پیستوله کاملا از جنس استنلس استیل ساخته شده است تا در برابر خورندگی موادی چون فانتاکروم، نقره و جیوه مقاومت داشته باشد. سایز نازل این پیستوله 1.3 میلی متر می باشد و عرض پاشش 40 سانتی متر را به اپراتور ارائه می کند.

شرکت سازنده:

AUARITA

کشور سازنده:

چین

سایز نازل:

1.3 میلی متر

تعداد تنظیمات:

5 تنظیم

وزن:

890 گرم

پیستوله دو جزئی فانتا کروم آئوریتا با لوازم مدل PT-29B

پیستوله دو جزئی PT-29B آئوریتا نسخه حرفه ای تر از محصول قبلی از همین کمپانی است. این پیستوله نیازی به اتصال به مخزن رنگ ندارد زیرا دو مخزن 1000 میلی لیتری در زیر آن نصب شده است. اگر حجم رنگ و مواد شما انبوه نباشد می توانید از همین پیستوله دو جزئی استفاده کنید که مخزن دار است. این پیستوله دو جزئی تمامی مشخصات محصول قبلی را دارد و سوزن و نازل آن همان سایز 1.3 میلی متر و از جنس استنلس استیل است. همچنین علاوه بر 5 پیچ تنظیم تعبیه شده روی پیستوله ها، یک پیچ تنظیم برای تعیین میزان فشار هوای ورودی به مخزن در ورودی آنها قرار گرفته است.

شرکت سازنده:

AUARITA

کشور سازنده:

چین

سایز نازل:

1.3 میلی متر

تعداد تنظیمات:

6 تنظیمه

وزن:

1070 گرم

معرفی بهترین پیستوله بدون مخزن

پیستوله بدون مخزن که به آنها پرشر نیز گفته می شود، همانطور که از نامشان پیداست هیچ مخزن رنگی روی آنها نصب نمی شود. در واقع پیستوله های بدون مخزن علاوه بر ورودی باد یک ورودی رنگ نیز دارند که به مخزن رنگ متصل می شود. از پیستوله پرشر در زمانی استفاده می شود که حجم رنگ کاری گسترده باشد یعنی حجم رنگ مورد نیاز ما بیشتر از ظرفیت مخزن رنگ پیستوله باشد. استفاده از پیستوله بدون مخزن دو مزیت مهم دارد: 1- این کار باعث افزایش سرعت کار می گردد زیرا نیازی به شارژ مداوم مخزن رنگ نداریم. 2- استفاده از پیستوله های بدون مخزن خستگی زیادی ایجاد نمیکند زیرا بخش عمده وزن پیستوله که مخزن رنگ و محتویاتش آن را تشکیل می دهند از روی دست برداشته می شود. از پیستوله های پرشر در انواع رنگ آمیزی ساختمان و صنایع چوبی و صنعتی استفاده می شود.

در ادامه به معرفی برخی از بهترین پیستوله های بدون مخزن می پردازیم اما جهت مشاهده تنوع محصولات این دسته بندی می توانید به صفحه پیستوله بدون مخزن مراجعه نمایید.

پیستوله بادی پرشر بینکس آمریکا مدل 2465-12LV-23SO-E

پیستوله رنگ بادی بدون مخزن بینکس ساخت کشور آمریکا از با کیفیت ترین پیستوله های رنگ بادی بدون مخزن می باشد که به وسیله ی مکانیزم LVMP ای که دارد با فشار کم دارای حجم پاششی متوسط می باشد. این پیستوله با کیفیت آمریکایی دارای سوزن نازل 2 میلیمتری بوده و مناسب جهت پاشش انواع رنگ است. حرفه ای و با کیفیت بودن پیستوله های تولید شده توسط این شرکت را می توان از رضایت و سابقه درخشان آن متوجه شد.

شرکت سازنده:

BINKS

کشور سازنده:

آمریکا

سایز نازل:

0.2 میلیمتر

تعداد تنظیمات:

3 تنظیم

پیستوله بادی بدون مخزن اسمارت کینگ مدل AB-17

اگر قصد خرید یک پیستوله بدون مخزن با قیمت مناسب و کیفیت مطلوب را دارید، پیستوله پرشر AB-17 از برند اسمارت کینگ، گزینه مناسبی برای شما خواهد بود. پیستوله بدون مخزن اسمارت کینگ بدنه ای با روکش کروم دارد و از طول عمر مناسبی برخوردار است. همچنین سه تنظیم حجم، عرض و شدت پاشش رنگ و مواد روی این پیستوله تعبیه شده است که موجب افزایش کیفیت پاشش میگردد.

شرکت سازنده:

SMART KING

کشور سازنده:

چین

سایز نازل:

2.0 و 2.5 میلی متر

تعداد تنظیمات:

3 تنظیم

وزن:

630 گرم

پیستوله پرشر استار مخزن رنگ مدل SMV-2P

پیستوله بدون مخزن SMV 2000F یا همان SMV-2P ساخت کارخانه تایوانی استار می باشد که از کیفیت بالایی برخودار است. این پیستوله از نظر ظاهری بسیار چشم نواز است و رنگ شرابی اش جلوه ای زیبا به آن بخشیده. در بحث فنی و کیفیت پاشش نیز این پیستوله بسیار عال عمل کرده و با بهره گیری از قابلیت سه تنظیمه بودن کیفیت پاشش خوبی را به شما ارائه خواهد کرد.

شرکت سازنده:

STAR

کشور سازنده:

تایوان

سایز نازل:

1.6، 1.8 و 2 میلیمتر

تعداد تنظیمات:

3 تنظیم

پیستوله پرشر ایواتا مدل W-71 ژاپن

پیستوله پرشر W-71 ساخت کمپانی بزرگ ایواتا در کشور ژاپن می باشد که سابقه درخشانی در این حوزه دارد. پیستوله پرشر ایواتا نیز مانند سایر محصولات این برند محبوب، از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است و مشتریانی که به دنبال خرید یک پیستوله بدون مخزن با طول عمر بالا، کیفیت پاشش بی نظیر و بدنه مقاوم هستند، این محصول را انتخاب می کنند. پیستوله بدون مخزن ایواتا مانند سایر پیستوله های پرشر حرفه ای دارای سه تنظیم می باشند و کیفیت پاشش خوبی را به کاربر ارائه می کنند.

شرکت سازنده:

ANSET IWATA

کشور سازنده:

ژاپن

سایز نازل:

0.8 و 1 میلی متر

تعداد تنظیمات:

3 تنظیم

پیستوله پرشر دولبیس مدل Compact انگلیس

زمانی که بحث کیفیت و رقابت بهترین ها مطرح باشد نمی توانیم از پیستوله پرشر DevilBiss یادی نکنیم. پیستوله بدون مخزن دولبیس با نام کامپکت معرفی شده است و همواره یکی از بهترین پیستوله های پرشر در بازار بوده است. علاوه بر بهره گیری از قابلیت سه تنظیمه بودن و کیفیت پاشش بی نظیر، مجهز به مکانیزم HVLP می باشد و از در مصرف باد، رنگ، وقت و هزینه صرفه جویی می کند.

شرکت سازنده:

DEVILBISS

کشور سازنده:

انگلیس

سایز نازل:

0.8 و 1 میلی متر

تعداد تنظیمات:

3 تنظیم

مکانیزم:

HVLP

آشنایی با بهترین پیستوله های ایرلس

پیستوله ایرلس حرفه ای ترین مدل پیستوله رنگ و مواد می باشد و در اکثر پارامتر ها با سایر پیستوله ها تفاوت دارد. پیستوله ایرلس همانطور که از نامش پیداست بدون باد کار می کند و تنها یک ورودی مواد در زیر دسته آن قرار گرفته است. این ورودی مواد می بایست با شلنگ به دستگاه ایرلس متصل شود که وظیفه پمپاژ رنگ (با قدرت بسیار بالا) به پیستوله را دارد. پیستوله های ایرلس از بیشترین عرض پاشش میان تمامی پیستوله ها برخوردار هستند و میزان عرض پاشش آنها تا 50 سانتی متر نیز می تواند افزایش یابد. پیستوله های ایرلس سرعت انجام کار را چندین برابر می کنند و بیشتر در نقاشی ساختمان، رنگ کاری های صنعتی و خطی کشی خیابان و جاده مورد استفاده قرار می گیرند. همچنین قابل ذکر است که این پیستوله ها عموما بدون نازل پیشفرض هستند و نازل به صورت جداگانه و بر اساس نیاز کاربر می بایست انتخاب و نصب شود.

لیست زیر حاوی تعدادی از بهترین پیستوله های ایرلس است اما اگر قصد دارید تنوع محصولات را مشاهده کنید روی کلمه پیستوله ایرلس کلیک کنید.

پیستوله ایرلس هاسکو کره ای مدل G50P000

برای شروع به سراغ پیستوله G50P000 هاسکو می رویم. یک محصول با کیفیت از یک برند کره ای به نام HASCO که به صورت تخصصی در حوزه پیستوله ها و دستگاه های ایرلس فعالیت می کند. این پیستوله همانطور که از ظاهرش پیداست یک پیستوله با بدنه تمام فلزی و مقاوم می باشد که به راحتی در دست کاربر قرار می گیرد. وزن آن تنها 525 گرم می باشد و از خسته شدن دست کاربر جلوگیری می کند. همچنین این پیستوله می تواند رنگ با تا حداکثر 500 بار روی سطح مورد نظر اسپری کند.

شرکت سازنده:

HASCO

کشور سازنده:

کره

حداکثر فشار کاری:

500 BAR

وزن:

525 گرم

پیستوله ایرلس گراکو مدل XTR7 plus آمریکا

نمی شود لیستی از بهترین پیستوله های ایرلس تهیه کرد و در آن نامی از پیستوله های گراکو نباشد. گراکو یکی از بزرگترین تولید کننده های ابزار در جهان میباشد و به صورت تخصصی و حرفه ای در زمینه تولید دستگاه های ایرلس و تجهیزات آن فعالیت می کند. پیستوله ایرلس XTR7 plus یکی از پر مصرف ترین این تجهیزات است. پیستوله گراکو یک پیستوله با کیفیت با بدنه مقاوم و سبک با وزن تنها 400 گرم، به همراه فیلتر رنگ داخل دسته می باشد.

شرکت سازنده:

GRACO

کشور سازنده:

آمریکا

حداکثر فشار کاری:

500 BAR

وزن:

400 گرم

پیستوله ایرلس چینی مدل HR-616

پیستوله ایرلس چینی مدل HR-616 یکی از پیستوله ایرلس های با کیفیت و قیمت مناسب موجود در بازار می باشد که با بدنه آلومینیومی ای که دارد بسیار مقاوم بوده و دارای کیفیت پاشش مناسبی است. این پیستوله توانایی پاشش انواع رنگ و مواد در غلظت بالا را دارد و می تواند تا فشار 248 بار را تحمل کند. ورودی مواد این پیستوله برابر با 1/4 اینچ و خروجی مواد آن 7/8 اینچ می باشد.

شرکت سازنده:

متفرقه

کشور سازنده:

چین

حداکثر فشار کاری:

248 BAR

خروجی مواد:

7/8 اینچ

پیستوله ایرلس اتوماتیک هاسکو مدل G74000

همان طور که توضیح دادیم پیستوله های ایرلس کاربرد های گسترده ای دارند و یکی از این کاربرد ها به عنوان مثال خط کشی خیابان ها می باشد. در این مواقع میبایست به سراغ پیستوله های ایرلس اتوماتیک برویم. محصولی که برای معرفی به شما انتخاب کرده ایم، پیستوله ایرلس اتوماتیک G74000 از برند هاسکو می باشد. همانطور که مشاهده می کنید این پیستوله ورودی های برای اتصال به شیر برقی و ربات دارد تا بتواند برنامه ریزی شود و طبق برنامه عمل کند. کیفیت ساخت این محصول بالاست و می تواند چندین سال بدون مشکل در محیط های صنعتی کار کند.

شرکت سازنده:

HASCO

کشور سازنده:

کره

حداکثر فشار کاری:

250  BAR

وزن:

960 گرم

نظرات کاربران
امتیاز کاربران به این مطلب | از ۵ ( مشارکت کننده)
نفر
شما هم می‌توانید در مورد این مطلب نظر بدهید.
برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.

  • |

    • |

    نظری جهت نمایش موجود نیست