تفاوت پیستوله HVLP با LVLP چیست ؟

تفاوت پیستوله بادی HVLP با LVLP چیست ؟

تفاوت پیستوله hvlp و lvlp چیست

حجم پاشش بالا با فشار هوای کمتر (HVLP)

حجم پاشش بالا با فشار هوای کمتر(HVLP) شبیه به یک پیستوله رنگ بادی معمولی است که با استفاده از یک کمپرسور برای تامین هوا، اما خود پیستوله نیاز به فشار پایین (LP) دارد. حجم هوای بالا (HV) هوا برای اسپری استفاده می شود و رنگ را در فشار هوا پایین می آورد. نتیجه یک نسبت بالاتری از رسیدن رنگ به سطح هدف با کاهش میزان اشباع، مصرف مواد و آلودگی هوا است. تنظیم کننده اغلب لازم است به طوری که فشار هوا از یک کمپرسور معمولی را می توان برای روی پیستوله HVLP کاهش یافته است.

یک قاعده کلی دو سوم پوشش روی بستر و یک سوم در هوا قرار می دهد. پیستوله واقعی HVLP از 8-20 CFM 13.6-34 متر مکعب در ساعت استفاده می کند و یک کمپرسور صنعتی با حداقل 5 اسب بخار (3.7 کیلو وات) مورد نیاز است. سیستم های اسپری HVLP در خودرو، تزئینی، دریایی، پوشش معماری، اتمام مبلمان، نقاشی منظره و صنایع آرایشی استفاده می شود.

پیستوله HVLP چیست

کابین هوا برای خنک کردن پوشش خود بسیار مهم است و هر نوع کوره هوا به روش های مختلف تمیز می شود. هر کلاهک پیستوله (کاپ) نیز باعث کاهش کارایی انتقال می شود. همانطور که اشاره کردم بهبود بهره وری انتقال یکی از دو کلید برای کاهش هزینه های اتمام است. در این مقاله، تفاوت بین هر یک از این کاپ پیستوله را پوشش می دهیم، که دارایی مزایای و نقاط ضعف می باشد.

HVLP Air Caps - HVLP - مخزن هوای کم با پاشش بالا است. آنها از حجم زیاد هوا استفاده می کنند و آن را به فشار کمتری تبدیل می کنند. مزیت این مدل پیستوله این است که باعث تخریب سطوح زیاد می شود که باعث کاهش ضایعات پوشش می شود و هزینه های رنگ را کاهش می دهد. اشکال این است که پوشش های ضخیم اغلب قادر به تمیز کردن نیستند. اگر شما اسپری پوشش های ویسکوزیته پایین است، HVLP بهترین راه برای صرفه جویی در پوشش و به پایان رسیدن با کیفیت بالا است.

کاپ های هوایی معمولی از فشار هوا که به تفنگ تحویل می شود، از هوا استفاده می شود. مزیت این است که صرف نظر از اینکه چقدر پوشش ضخیم است، می توان آن را با افزایش فشار اسپری کرده و اتمیزه شدن آن می تواند بالاتر از HVLP باشد. نکته این است که بازده انتقال به میزان قابل توجهی کاهش می یابد تا حدود 35 درصد که نتیجه پوشش اضافی و افزایش هزینه های کاهش پیدا می کند.

حجم پاشش کم با فشار باد کم (LVLP)

همانند پاشش HVLP، پیستوله کوچک با فشار کم (LVLP) همچنین با فشار پایین (LP) عمل می کنند، اما در مقایسه با وسایل معمولی و HVLP از حجم کم (LV) هوا استفاده می کنند. این یک تلاش دیگر در افزایش بهره وری انتقال (مقدار پوشش که به سطح هدف می رسد) از پیستوله ، در حالی که کاهش مقدار مصرف هوای فشرده می باشد.

پیستوله LVLP چیست

LVMP Air Caps - LVMP مخفف حجم پاشش متوسط با فشار هوای کمتر ​​می باشد. این کلاه حجم کمتری از هوا را می گیرد و فشار متوسط ​​را تولید می کند. در اصل، از هوا کمتری نسبت به HVLP استفاده می کند اما با پاشش فشار کمیپتر نسبت به HVLP می باشد. نتیجه نهایی این است که بازده انتقال شبیه به پیستوله بادی HVLP (حدود 60٪) است اما یک پایان دقیق تر از HVLP را فراهم می کند. این می تواند مجموعه ای عالی برای لکه های چوب و پوشش های نازک می باشد که نیاز به بهترین اتمیزه. نقص پیستوله LVMP این است که نوع پاشش این پیستوله برای محیط زیست مضر و در گرمایش زمین و لایه ازن خطرناک می باشد.

برای شناخت و اطلاعات بیشتر در مورد انواع پیستوله به مقاله پیستوله بادی چیست مراجعه نمایید.

ویدئو پیستوله HVLP چیست

نظرات کاربران
امتیاز کاربران به این مطلب | از ۵ ( مشارکت کننده)
نفر
شما هم می‌توانید در مورد این مطلب نظر بدهید.
برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.

  • |

    • |

    نظری جهت نمایش موجود نیست