پیستوله طرح ساتا چیست؟ بررسی انواع پیستوله طرح ساتا

  • دسته : ویدئوها
  • 01 آبان, 1400
  • زمان مورد نیاز برای مطالعه : 10 دقیقه
  • 1265 بازدید
  • نظر

شاید نام پیستوله طرح ساتا برای شما آشنا باشد و در برخی فروشگاه ها با آن مواجه شده اید. بسیاری از مشتریان تا به حال درباره این موضوع پرسش هایی را مطرح کردند، به همین دلیل در این ویدئو میخواهیم فسلفه شکل گیری پیستوله های طرح ساتا را به صورت مفصل بررسی کنیم. در ادامه به بررسی دو مدل از پیستوله های طرح ساتا خواهیم پرداخت.

تاریخچه شکل گیری و تولید اولین پیستوله طرح ساتا

ساتا (SATA) یکی از بزرگترین کارخانه های تولید کننده پیستوله رنگ بادی در جهان است که تولیدات آن همواره از بهترین کیفیت و استاندارد برخوردار هستند. حتی میتوانیم ادعا کنیم که بسیاری از نقاشان و رنگکاران ماهر، آرزوی کار کردن با محصولات ساتا را دارند. در سال های گذشته که قیمت پیستوله های با کیفیت مناسب بود، اکثر نقاشان ماهر توانایی خرید این محصولات را داشتند. اما امروز قیمت های آنها سر به فلک کشیده و خرید آنها به آرزویی دست نیافتنی مبدل شده است. در همین شرایط بود که شرکت های چینی که اصولا متخصص کپی برداری هستند، دست به تولید پیسوله هایی زدند که از نظر شکل ظاهری، شباهت های بسیاری به پیستوله SATAJET  داشت. اما اینکه چرا شرکت های چینی بین تمامی مدل های پیستوله از برند های مختلف به سراغ این مدل رفته اند نیز  به دو دلیل مهم بستگی داشت. اول اینکه ساتا یک برند آلمانی محبوب، معتبر، پرفروش و جا افتاده بود که اکثر کاربران با محصولاتش آشنایی کامل داشتند. همچنین بسیاری از افراد به دلیل علاقه ای که به محصولات ساتا داشتند حتی از مدل های قلابی آن استفاده میکردند. دلیل دوم نیز طراحی خاص و زیبای پیستوله ساتا جت بود.

مقایسه انواع پیستوله های طرح ساتا از نظر کیفیت و قیمت

حال اگر قصد خرید پیستوله های طرح ساتا را داشته باشید ممکن است با مدل های متنوع و قیمت های مختلفی مواجه شوید. اما نکته اینجاست که تنها وجه اشتراک پیستوله های طرح ساتا، شکل ظاهری آنهاست و اختلاف قیمت به خاطر تفاوت در کیفیت میباشد. در این بخش به مقایسه دو مدل از پیستوله های طرح ساتا میپردازیم که از نظر کیفیت و قیمت با یکدیگر اختلاف دارند. برای تشخیص طرح ساتا بودن یک پیستوله کافیست به طراحی ظاهری بدنه، خطوط روی دسته، جای پیچ های تنظیم و نام برند توجه کنیم. برای مثال پیستوله هایی که در تصویر مشاهده میکنید از برند سایتا (SAITA) هستند که نام آن بسیار به ساتا نزدیک است.
در مقایسه این دو پیستوله طرح ساتا، اولین چیزی که توجه مان را جلب میکند جنس بدنه مخزن رنگ است. هرچند که مخزن پلاستیکی حتی در پیستوله های کیفیت بالا نیز مورد استفاده قرار میگیرد، اما در اکثر موارد شرکت های سازنده جهت کاهش قیمت تمام شده از مواد مصرفی نامرغوب در تولید کاسه رنگهای پلاستیکی استفاده میکنند.
دومین مورد ایرکت یا دوشاخه سری پیستوله است. ایرکت پیستوله کیفیت پایین از گالوانیزه ساخته میشود. اما در پیستوله های با کیفیت از آلیاژ برنج استفاده میشود که هم دوام و کیفیت بالاتری دارد و هم متداول تر است.
مورد بعدی که بسیار اهمیت دارد جنس سوزن نازل است. در این بخش بسیاری از شرکت های تولید کننده به جای استفاده از استنلس استیل یا همان فولاد ضد زنگ، از برنج یا آلیاژ های مشابه استفاده میکنند که در کوتاه ترین زمان خرده میشوند و دوام طولانی ندارد.
از نظر جنس بدنه نیز دو پیستوله با یکدیگر تفاوت دارند. اگر کمی با دقت به بدنه آن ها نگاه کنید متوجه میشود که پیستوله گران تر از کیفیت بهتری برخوردار است و بدنه آن دوام بیشتری از خود نشان میدهد.
مورد آخر نیز در پیچ های تنظیم پیستوله است. بدین صورت که در اکثر پیستوله های کیفیت پایین به جای فلز از پلاستیک استفاده میشود و آن ها را با رنگ کردن به شکل فلز در می آورند. به همین دلیل اکثر آنها کیفیت بسیار پایینی دارند و با اولین ضربه شکسته میشوند.
حال میتوانید با تکیه بر این مطالب و موارد دیگر، پیستوله های طرح ساتا را با یکدیگر مقایسه کرده و دلیل اختلاف قیمت آن ها را دریابید. چنانچه قصد خرید پیستوله رنگ بادی را دارید، میتوانید به دسته بندی مربوطه در فروشگاه ابزار بادی ایرپاور مراجعه کرده و پس از مشاهده و بررسی، مدل های مد نظرتان را به صورت آنلاین سفارش دهید. 

نظرات کاربران
امتیاز کاربران به این مطلب | از ۵ ( مشارکت کننده)
نفر
شما هم می‌توانید در مورد این مطلب نظر بدهید.
برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.

  • |

    • |

    نظری جهت نمایش موجود نیست