آموزش کامل راه اندازی و هواگیری ایرلس برقی

  • دسته : ویدئوها
  • 01 آبان, 1400
  • زمان مورد نیاز برای مطالعه : 10 دقیقه
  • 3864 بازدید
  • نظر

پمپ ایرلس برقی یک دستگاه پرمصرف در صنعت پاشش رنگ میباشد. راه اندازی و هواگیری دو کار مهمی هستند که هر کاربری میبایست قبل از کار با ایرلس برقی انجام دهد. این دو مرحله از اهمیت بسیار بالایی برخوردار هستند و بنا به درخواست شما مشتریان عزیز این آموزش برای شما تهیه شده است. لذا در این ویدئو آموزشی به سراغ آموزش هواگیری و راه اندازی دستگاه ایرلس برقی میرویم. پس با ایرپاور همراه باشید. لازم به ذکر است که برای شروع کار میبایست تمامی اقلام و تجهیزات را در جای صحیح متصل کرده باشید.

مراحل راه اندازی و هواگیری ایرلس برقی

هواگیری پمپ ایرلس برقی

در اولین مرحله دستگاه را در حالت هواگیری قرار میدهیم و کلید کنار دستگاه را روی حالت Prime تنظیم میکنیم. به طوری که فلش روی کلید به سمت پایین قرار بگیرد. سپس یک سطل آب و یک سطل خالی را در کنار خود قرار میدهیم. در این مرحله شلنگ ساکشن یا مکنده را درون سطل پر از آب و شلنگ درین یا هواگیری را در سطل خالی میگذاریم. (محل صحیح نصب شلنگ درین در تصویر قابل مشاهده است) همچنین به این نکته توجه داشته باشید که چنانچه رنگ شما پایه آب است باید از آب برای هواگیری استفاده کنید و اگر رنگ شما بر پایه روغن است، میبایست از تینر یا حلال های مخصوص آن رنگ استفاده شود. اگر تا اینجا تمامی مراحل را به درستی انجام داده باشید، دستگاه آماده هواگیری است. در هواگیری آب از طریق شلنگ مکنده وارد پمپ ایرلس شده و از طریق شلنگ درین به سطل خالی منتقل میشود. حال میتوانیم دستگاه را روشن کنیم، شیر تنظیم فشار را در محدوده قابل قبولی تنظیم کنیم و اجازه دهیم آب از سطل اول به سطل دوم منتقل شود. پس از خروج آب از شلنگ درین، بگذارید این فرآیند به مدت چند ثانیه ادامه داشته باشد تا هواگیری به صورت کامل انجام شود. حال دستگاه شما آماده تست با رنگ است.

راه اندازی ایرلس برقی

پس از تمام شدن هواگیری دستگاه را کاملا خاموش کنید. در این مرحله شلنگ یا میله ساکشن را به جای سطل آب، در سطل رنگ قرار میدهیم. مرحله قبلی را برای سطل رنگ نیز انجام میدهیم و تا زمانی که رنگ از شلنگ درین خارج نشده است اجازه میدهیم تا دستگاه به کار خود ادامه دهد.

تست و کار با ایرلس برقی

پس از خارج شدن رنگ از شلنگ هواگیری، دستگاه را خاموش کرده و شلنگ فشار قوی را به خروجی رنگ و مواد متصل میکنیم. در این مرحله باید کلید کناری دستگاه را به وضعیت Spray تغییر دهیم، به طوری که فلش کلید به سمت خروجی رنگ و مواد باشد. حال پیستوله ایرلس را بدون نازل و گارد به شلنگ متصل کرده و آماده تست کردن با رنگ خواهیم شد. برای اینکار لازم است ابتدا از صحت اتصالات مطمئن باشید و سپس سر پیستوله را در یک سطل خالی قرار دهید. احتیاط در این مرحله حرف اول را میزند و توجه داشته باشید که میزان فشار پیستوله ایرلس چندین برابر پیستوله بادی معمولی است.
حال میتوانید دستگاه را روشن کرده و شیر تنظیم را روی مقدار مناسبی قرار دهید. با نگهداشتن ماشه پیستوله ایرلس میبایست رنگ از خروجی پیستوله اسپری شود. اگر نتیجه مطابق با توضیحات بود میتوانید در مرحله آخر نازل و گارد را روی پیستوله نصب کنید و آنرا تست نمایید.
در این بخش میتوانید نازل مورد نظر خود را به شکل صحیح و مطابق تصویر روی پیستوله ایرلس نصب کنید. توجه داشته باشید که جهت فلش نازل حتما به سمت خروجی رنگ باشد. زیرا درغیر این صورت موجب آسیب رسیدن به دستگاه و حتی ترکیدن شلنگ رنگ میگردد.
حال دستگاه ایرلس آماده است تا برای پاشش رنگ با حداکثر سرعت و قدرت مورد استفاده قرار بگیرد.

نظرات کاربران
امتیاز کاربران به این مطلب | از ۵ ( مشارکت کننده)
نفر
شما هم می‌توانید در مورد این مطلب نظر بدهید.
برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.

  • |

    • |

    نظری جهت نمایش موجود نیست