نحوه استفاده و نگهداری قلم ایربراش

راهنمای کامل استفاده از قلم ایربراش و نگهداری از ایربراش

نحوه استفاده و نگهداری قلم ایربراش

استفاده از ایربراش نیاز به آموزش و رعایت نکات فنی مهمی دارد. زیرا ایربراش یک ابزار تخصصی و بسیار ظریف میباشد. برای کار با ایربراش علاوه بر دانش رنگ کاری و مهارت در پاشش رنگ، نیاز دارید که پس از اتمام کار آن را به خوبی شستشو دهید، یا در مواقع نیاز قطعات آن را از هم جدا کرده و سپس جمع آوری کنید. در این مقاله قصد داریم به صورت کامل این مراحل را با استفاده از راهنمای تصویری توضیح دهیم.

فهرست مطالب ارائه شده در این مقاله به شرح زیر میباشد:

نحوه نصب و راه اندازی قلم ایربراش

روش صحیح نصب قلم ایربراش بعد از تمیز کردن

1- ابتدا سوزن را از پشت قلم ایربراش به سمت جلو حرکت دهید. بسیار با دقت و به آرامی آن را به سمت جلو فشار دهید. اگر احساس کردید که به جای گیر کرده کمی سوزن را بیرون بکشید، کلید را فشار داده و نگه دارید، سپس سوزن را دوباره فشار دهید. سوزن ممکن است به سمت ماشه یا کلید گیر کرده باشد.

آموزش اسمبل کردن قلم ایربراش

2- سپس نازل را سفت کنید و از آن جا که نازل خیلی کوچک و حساس است، بهتر است از آچار مخصوص ایربراش که داخل کیت ایربراش وجود دارد استفاده شود.

آموزش اسمبل کردن قلم ایربراش

3- پیچ روی مهره سوزن سفت کنید. آن را روی سوزن بچرخانید تا به انتها برسد. انتهای باریک باید به سمت پشت ایربراش باشد، آن را بچرخانید.

نصب و راه اندازی قلم ایربراش

4- کاپ سوزن و نازل را در جای خود قرار دهید. این کار را به آرامی انجام دهید تا از آسیب رسیدن به قطعات جلوگیری شود.

شروع کار با قلم ایربراش

5- بخش انتهایی قلم را که از سوزن نازل محافظت میکند را به آرامی ببندید و از سفت شدن آن اطمینان یابید.

نصب و راه اندازی قلم ایربراش

6- تست ماشه ایربراش برای اطمینان از اینکه آن را به درستی کار می کند. مقداری آب را به مخزن رنگ اضافه کنید و اسپری کنید تا مطمئن شوید تفنگ درست کار می کند.

نصب و راه اندازی قلم ایربراش

ویدئو آموزش تصویری باز کردن و بستن قلم ایربراش

آموزش تمیز کردن قلم ایربراش

بهترین روش تمیز کردن قلم ایربراش

1-قطعات را داخل یک کاسه شیشه قرار دهید. کاسه ای را انتخاب کنید که به اندازه کافی بزرگ باشد تا تمام قطعات را نگه دارد. از یک کاسه فلزی استفاده نکنید، زیرا مایعات تمیز با فلز واکنش نشان می دهند.

آموزش شستشوی قلم ایربراش

2- کاسه را با 2 فنجان آب گرم مخلوط کنید و 2 قاشق غذاخوری سرکه سفید اضافه کنید. بگذارید قطعات به مدت 5 الی 10 دقیقه داخل مایع بمانند، نیازی به مدت طولانی ندارد. قرار گرفتن در معرض طولانی مدت مایع تمیز کننده می تواند به سوزن و نازل ایربراش آسیب می رساند.

تذکر: استفاده از آب داغ برای ایربراش مضرر میباشد، چون واشرهای پلاستیکی در قلم ایربراش وجود دارد که باعث پاره شدن آن می شود و ایربراش را از بین ببرد. لطفا از آب گرم استفاده کنید.

آموزش تمیز کردن قلم ایربراش

3- قطعات قلم ایربراش را با یک حوله کاغذی مرطوب پاک کنید. با دقت تمام سطوح قابل رویت را در هر قطعه تمیز کنید. برای رسیدن به گوشه ها یا لکه های تنگ تر از یک سواب پنبه استفاده کنید. سوزن بسیار تیز است، بنابراین با دقت آن را تمیز کنید. برای جلوگیری از گیر کردن، از پشت سوزن به طرف جلو پاک کنید.

نحوه شستشوی ایربراش

4- کانال های داخل ایربراش را با یک ابزار پاک کننده مثل فرچه مخصوص ایربراش تمیز کنید آن را به عقب و جلو داخل قلم ایربراش حرکت دهید و چند بار آن را کاملا تمیز کنید.

آموزش پاک کردن ایربراش

5- برای تمیز کردن مخزن رنگ ایربراش از پنبه استفاده کنید. برای پاک کردن تمام سطوح داخل ایربراش، اطراف آن را پاک کنید.

بهترین نحوه تمیز کردن ایربراش

6- تمام قطعات را با آب گرم شستشو دهید. هنگامی که تمام قطعات تمیز شده اند، آنها را به طور کامل بشویید تا مایع تمیز کننده سرکه را حذف شود، آب گرم به بهترین شکل عمل می کند.

شستشوی ایربراش

7- قطعات ایربراش را روی یک حوله تمیز بگذارید تا خشک شود به آرامی رطوبت ایربراش خشک شود، قبل از اینکه قطعات قلم ایربراش را با هم وصل کنید مطمئن شوید که کاملا خشک شده باشد.

چگونه ایربراش را تمیز کنیم؟

یک روش ساده و سریع برای تمیز کردن قلم ایربراش :

ابتدا قلم ایربراش را تا قسمت سوزن و مخزن را در یک کاسه آب گرم فرو ببرید و ماشه را بکشید. هیچی خطری شما را بابت برق گرفتگی تهدید نمی کند، برای چند دقیقه آب را از بین ببرید تا اطمینان حاصل کنید که تمام رنگ خارج از تفنگ است. چند بار ماشه ایربراش را بکشید و آن را آزاد کنید تا تمامی ذرات رنگ از ایربراش بیرون بیاید.

وقتی ایربراش را از آب برداشته اید، آب تازه را به مخزن ایربراش اضافه کنید. سپس انگشت خود را بر روی کلاه سوزن (سر ایربراش) قرار دهید در مخزن باعث ایحاد حباب میشود این عمل چند بار تکرار کنید و تمامی آب داخل مخزن را تخلیه کنید به یاد داشته باشید از آب گرم استفاده کنید.

ویدئو آموزش سریع ترین راه شستشوی ایربراش

نظرات کاربران
امتیاز کاربران به این مطلب | از ۵ ( مشارکت کننده)
نفر
شما هم می‌توانید در مورد این مطلب نظر بدهید.
برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.

  • |

    • |

    نظری جهت نمایش موجود نیست