آموزش باز کردن و بستن ایربراش

  • دسته : ویدئوها
  • 28 مهر, 1400
  • زمان مورد نیاز برای مطالعه : 7 دقیقه
  • 1251 بازدید
  • نظر

باز کردن (Assemble) و بستن (Dissassemble) ایربراش، به کلیه فرآیندی گفته میشود که کاربران برای جدا کردن و سرهم کردن قطعات قلم ایربراش انجام میدهند. این عملیات معمولا برای شستشوی قطعات و تمیز کردن آن ها، پس از اتمام کار با قلم صورت میگیرد. اما در بعضی مواقع مانند تعویض سوزن و نازل نیز، باید این مراحل را به شکل دقیق انجام دهیم. لطفا توجه داشته باشید که قطعات ایربراش بسیار حساس هستند، لذا برای محافظت از آن ها نهایت دقت و ظرافت را به کار گیرید. امیدواریم پس از مشاهده این ویدئوی آموزشی، بتوانید به راحتی قلم ایربراش خود را باز و بسته کنید. در ادامه تمامی مراحل را تک به تک توضیح میدهیم، پس تا انتهای مطلب باما همراه باشید.

مراحل باز کردن قطعات ایربراش

  1. ابتدا به سراغ جدا کردن مخزن میرویم. چناچه مخزن شما ثابت است تنها درب آن را جدا کرده و اگر قبل تعویض است خود مخزن را نیز جدا کنید.
  2. سپس به سراغ بخش انتهایی قلم ایربراش رفته و آن را کاملا جدا میکنیم. با انجام این کار میتوانیم به سوزن نازل دسترسی داشته باشیم. پیچ سوزن نازل را نیز باز میکنیم تا بتوانیم سوزن را جدا کنیم. سپس سوزن نازل را به آرامی آزاد کرده و در محلی امن، به دور از هرگونه ضربه و آسیب نگهداری میکنیم.
  3. در این مرحله به سراغ باقی قطعات به جا مانده در بخش انتهایی قلم میرویم. توجه داشته باشید که هر قلم ایربراشی طراحی متفاوتی دارد، لذا ممکن است این مراحل برای بعضی از کاربران متفاوت باشد.
  4. پس از جدا کردن تمامی قطعات نوبت به آزاد کردن ماشه میرسد. توجه داشته باشید که در اکثر مدل ها ابتدا باید ماشه را بچرخانید و سپس جدا نمایید.
  5. حال میتوانیم به سراغ بخش جلویی قلم رفته و قطعات مورد نظر را باز کنیم. این قطعات میتواند شامل درپوش، سری و نازل قلم باشد.
  6. برای باز کردن نازل بهتر است از آچار مخصوص استفاده کنید.
  7. پس از باز کردن و جدا کردن نازل، مرحله اول به اتمام رسیده و قلم اماده شستشو یا تعویض قطعات است.

مراحل بستن قطعات ایربراش

  1. در این بخش مراحل را به صورت معکوس انجام داده و کار خود را با بستن نازل آغاز میکنیم.
  2. قطعات جدا شده از بخش جلویی قلم را به سر جای خود باز میگردانیم.
  3. حال به سراغ ماشه قلم رفته و آن را به همراه قطعات جانبی خود، مطابق تصویر در جایگاهشان نصب میکنیم.
  4. سپس سوزن نازل را با دقت هرچه تمام تر در سر جای خود قرار میدهیم. دقت داشته باشید که هنگام وارد کردن سوزن، بدنه و سر آن به دیواره ها ساییده نشود.
  5. پیچ روی سوزن نازل را نیز تا حد مورد نیاز سفت میکنیم.
  6. مخزن رنگ یا درب آن را به جای اولیه خود برمیگردانیم.
  7. حال میتوانیم با بستن بخش انتهایی قلم، این مرحله را نیز به پایان برسانیم.

اگر مایل به دریافت اطلاعات بیشتری پیرامون این موضوع هستید، میتوانید به مقاله آموزش نصب و راه اندازی قلم ایربراش مراجعه کرده و کلیه اطلاعات لازم را در این زمینه کسب نمایید.

نظرات کاربران
امتیاز کاربران به این مطلب | از ۵ ( مشارکت کننده)
نفر
شما هم می‌توانید در مورد این مطلب نظر بدهید.
برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.

  • |

    • |

    نظری جهت نمایش موجود نیست