ویدئو آموزش سنباده لرزان بادی چیست و معرفی انواع سمباده بادی

  • دسته : ویدئوها
  • 01 آبان, 1400
  • زمان مورد نیاز برای مطالعه : 8 دقیقه
  • 886 بازدید
  • نظر

هر زمان که نام سنباده زن بادی مطرح میشود، اکثر کاربران به یاد یکی دو مدل سنباده معروف می افتند. غافل از اینکه سنباده بادی دارای انواع مختلفی هستند و هر کدام از آن ها دارای کاربرد های گوناگونی میباشند. در این ویدئو تمامی مدل های سنباده بادی را معرفی و بررسی خواهیم کرد.

سنباده لرزان بادی چیست؟ معرفی انواع سنباده لرزان بادی و سمباده بادی

سنباده مشتی بادی

یکی از پرمصرف ترین و پرفروش ترین سمباده بادی ، سنباده زن گرد بادی میباشد. این سنباده به دلیل قرارگیری راحت در دست کاربر به سنباده مُشتی معروف است. پد سنباده زن های مشتی بادی در اغلب موارد با قطر 5 یا 6 اینچ و دو مدل پشت کرکی و پشت چسبی تولید میشود. پد های پشت کرکی به دلیل کارایی بهتر معمولا قیمت بیشتری دارند. سنباده های گرد بادی روی انواع سطوح فلزی، چوبی، سنگی، پلاستیکی و... مورد استفاده قرار میگیرند. سرعت چرخش پد در اکثر مدل ها از 10 الی 12 هزار دور دقیقه میباشد. همچنین اغلب آن ها به دیمر های تنظیم سرعت مجهز هستند. علاوه بر این، برخی مدل های سنباده مشتی بادی دارای مکانیزم وکیوم میباشند. سنباده های بادی وکیوم دار روی پد های خود روزنه هایی دارند که میتوانند بخشی از گرد و غبار روی سطح کار را با استفاده از نیروی مکش یا خلاء پاکسازی کنند.

 

  • برای مطالعه بیشتر در مورد کاربرد سنباده بادی به مطلب کامل و جامع با عنوان کاربرد سنباده بادی مراجعه نمایید. 

 

 

سنباده چهارگوش بادی

تفاوت سنباده های چهارگوش با سایر سنباده ها در نوع پد میباشد. عمده مصرف این دستگاه در سنباده زنی گوشه های کار میباشد که سایر سنباده ها قادر به انجام آن نیستند. حرکت پد در سنباده های بادی چهارگوش، شباهت بسیاری به سنباده زنی با دست دارد و به جای حرکت دورانی، فقط حرکت لرزشی دارند. سرعت حرکت پد در سنباده های چهارگوش از 8 الی 20 هزار دور در دقیقه متغیر است و هرکدام برای سطح خاصی مورد استفاده قرار میگیرند.

سنباده سرکج بادی

سنباده های سرکج نوعی متفاوت از سنباده زن های بادی میباشند. زیرا از نظر شکل ظاهری و سایز پد، کاملا با مدل های قبلی تفاوت دارند. سنباده های سرکج بادی دارای بدنه استوانه ای شکل هستند و پد آنها تحت زاویه 90 درجه از بدنه قرار گرفته است. این دستگاه ها معمولا از پد های 2 و 3 اینچی پشتیبانی میکنند و بیشتر برای کارهای ظریف مانند پولیش کاری به کار میروند. اکثر سنباده های سرکج بادی با سرعت 15000 دور در دقیقه تولید میشوند، اما مدل های دیگر نیز وجود دارند که سرعت چرخش پد را به بازه 13 الی 25 هزار دور در دقیقه گسترش داده اند.

سنباده تفنگی بادی

سنباده تفنگی یا سنباده هفت تیری همانطور که از نامش پیداست، به شکل یک تفنگ هفت تیری طراحی شده است. سنباده های تفنگی معمولا ابعاد بزرگتری نسبت به سایر سنباده ها دارند و میتوانیم آن ها را با دو دست کنترل کنیم. اکثر سنباده زن های هفت تیری بادی از پد های 2 و 3 اینچی پشتیبانی میکنند اما مدل های دیگری نیز هستند که از پد های 5 اینچی استفاده میکنند. سنباده بادی های تفنگی در دو نوع مختلف تولید میشوند. دسته اول دستگاه هایی را تشکیل میدهند که قدرت سایش در آن ها اولویت دارد و سرعت چرخش آن ها به 2 الی 3 هزار دور در دقیقه محدود میشود. در دسته دوم سرعت چرخش پد حرف اول را میزند و بازه سرعت در آن ها از 15 الی 18 هزار دور در دقیقه میباشد.

سنباده نواری بادی

میتوانیم بگوییم که متفاوت ترین و خاص ترین نوع سنباده های بادی، سنباده زن نواری بادی میباشد. شکل ظاهری پد سنباده نواری ما را به یاد نوار نقاله می اندازد و البته حرکت آن نیز به همان شکل است. این سنباده ها از طول کافی برای ورود به فضاهای تنگ و باریک برخوردارند. همچنین به دلیل باریک بودن پد هایشان، میتوانند برای سنباده زنی نقطه ای نیز مورد استفاده قرار بگیرند. یکی دیگر از مهمترین قابلیت های سنباده نواری بادی، توانایی چرخش و تنظیم زاویه پد است که کمک بزرگی به کاربر میکند.

نظرات کاربران
امتیاز کاربران به این مطلب | از ۵ ( مشارکت کننده)
نفر
شما هم می‌توانید در مورد این مطلب نظر بدهید.
برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.

  • |

    • |

    نظری جهت نمایش موجود نیست