مهم ترین نکات استفاده از پیستوله

  • دسته : ویدئوها
  • 08 آبان, 1402
  • زمان مورد نیاز برای مطالعه : 5 دقیقه
  • 250 بازدید
  • نظر

سلام دوست من. ما اینجاییم در فروشگاه ابزار بادی ایرپاور. اگه میخوای پیستوله مورد استفاده ت خراب نشه این کارها رو نکن. نکات بسیار مهم راجب نگهداری پیستوله در ویدئو و مقاله توضیح داده شده. تا اخرش همراه ما باشید.

 

پیستوله رنگ پاش بادی ابزاری ست که به وسیله کمپرسور هوا، رنگ داخل کاسه پیستوله را از طریق هوای فشرده مورد پاشش قرار می دهد. در نگهداری و مراقبت از پیستوله باید نکته هایی را رعایت کنید که در این مقاله به آن می پردازیم. اگر هنوز با کاربرد و ویژگی های پیستوله رنگ پاش بادی آشنایی ندارید اینجا را بخوانید. در این مطلب نکات زیر توضیح داده شده است که میتوانید برای دسترسی راحت تر روی هرکدام از آن ها کلیک کنید.

 

فشار ورودی باد را کنترل کنید

اولین نکته در استفاده درست از پیستوله، تنظیم و کنترل کردن مقدار فشار هواست. این کار با استفاده از گیج یا فشار سنج انجام میشود. کار فشار سنج اندازه گیری فشار ورودی به دستگاه شماست. اکثرا روی دسته پیستوله مقدار مناسب فشار هوا نوشته شده که بستگی به پیستوله ممکن است متفاوت باشد. همچنین فشار هوا به جنس و غلظت رنگ شما و کیفیت باد تولیدی کمپرسور هم بستگی دارد. گیج فشار سنج در دو مدل عقربه ای و دیجیتالی وجود دارد اما کاربرد هردو یکی است. برای دیدن گیج های عقربه ای و گیج دیجیتالی به فروشگاه ابزار بادی ایرپاور سر بزنید.

از ورود رطوبت و آلاینده و گرد و غبار جلوگیری کنید

رطوبتی که کمپرسور هوای شما ایجاد میکند و آلاینده های موجود در کمپرسور مثل گرد و غبار مهم ترین عامل خراب شدن پیستوله شماست. اگر نتوانید رطوبت و گرد و غبار پیستوله را کنترل کنید باید به همین زودی منتظر از کار افتادن پیستوله باشید. برای کنترل این موضوع شما نیاز به استفاده از فیلتر یا میکروفیلتر دارید.

میکرو فیلتر یا واحد مراقبت، نقطه اتصال کمپرسور و ابزار شماست. در مرحله اول باد وارد مخزن سمت چپ میشود و رطوبت آن جذب می شود، سپس به سمت مخزن سمت راست حرکت میکند و گرد و غبار و روغن موجود در باد هم فیلتر میشود. بعد ازان میتوانید فشار باد را تنظیم کنید و هوای فیلترشده ی سالم را به داخل ابزار هدایت کنید. توجه داشته باشید که رگلاتور هوا در دو نوع تک قلو و دوقلو وجود دارد که صرفا واحد های مراقبت دوقلو آلاینده ها را هم فیلتر می کنند. اگر نیاز به اطلاعات بیشتری در این زمینه دارید این لینک را بخوانید.

بعد از هربار استفاده دستگاه را تمیز کنید

بهتر است بعد از پایان کار و استفاده از پیستوله، با حلال مناسب نسبت به تمیز کردن کامل مخزن پیستوله و لوله‌ها اقدام کنید. پیشنهاد میکنیم تا کلاهک و نازل را به صورت جداگانه و با یک برس در ظرفی که حلال مناسب دارد به خوبی تمیز کنید. اگر حلال شما رقیق و قابل پاشش با پیستوله هست بهتر است محلول تمیز کننده را در داخل مخزن بریزید و در مسیر عبور رنگ اسپری کنید تا لوله‌ها کاملا تمیز شوند. البته باید توجه کرد که نازل و محافظ کلاهک آسیب نبینند. همچنین این نکته مهم است که اگر حلال شما تینر است بهتر است بعد از تمیزکاری، نازل را به روغن چرب کنید تا از خوردگی توسط تینر محافظت شود.

قبل از شروع نقاشی رنگ را صاف کنید

قبل از هر بار استفاده از رنگ حتما باید رنگ را صاف کنید. این موضوع ربطی به این ندارد که درب قوطی رنگ را تازه باز کرده اید یا نه، چون در هر صورت رنگ شما ناخالصی دارد. ناخالصی ها باعث میشوند که سطح رنگ شما ناهموار به نظر برسد. البته اگر قبل ازان داخل خروجی پیستوله گیر نکنند و دستگاه را از کار نیندازند. درست است که صاف کردن رنگ زمان میبرد، اما کار شما حرفه ای تر شده و سطح بهتری خواهید داشت. برای صافی رنگ می شود از این روش ها استفاده کرد:

  • جوراب زنانه : ساده ترین راه ولی نامطمئن ترین ؛ رنگ را از یک جوراب زنانه رد کنید و در سطل جدید بریزید.
  • مش سیمی : همان کار ولی با یک شبکه سیمی و پارچه. اول مش را میگذارید و زیر مش سیمی پارچه را قرار میدهیدو رنگ را از این فیلترها در سطل جدید می ریزید.
  • فیلتر مخروطی یا غربال رنگ : بهترین کارایی و راحت ترین روش صاف کردن رنگ استفاده از صاف کننده رنگ هست که اکثر ابزار فروشی ها فیلترهای کاغذی را دارند.
  • فیلترهای صافی رنگ : این فیلترهای پلاستیکی در درون پیستوله تعبیه می شوند و قبل از خروج رنگ از پیستوله آن را فیلتر می کنند. به این معنی که نیازی نیست قبل از شروع کار رنگ را از سطلی به سطل دیگر بریزید.

به پایه رنگ مورد استفاده خود دقت کنید

هر رنگی یک پایه رنگ دارد که با آن غلظت رنگ را تنظیم میکنیم. پایه ی رنگ های لاتکس و آکریلیک آب و پایه رنگ های روغنی تینر هستند. برای تمیز کردن پیستوله باید به پایه رنگ مورد استفاده دقت کنید. اگر از آکریلیک استفاده کردید باید از آب نیمه گرم برای تمیز کردن پیستوله استفاده کنید و اگر از رنگ هایی که پایه رنگ انها تینر هست باید از تینر درصد پایین برای تمیز کردن دستگاه استفاده کنید.

لازم نیست همیشه نازل را باز کنید

اینکه هربار بعد از استفاده از پیستوله باید نازل را تمیز کنید یک باور اشتباه است. اگر روزانه استفاده زیادی از پیستوله می کنید نباید بعد از هربار استفاده نازل را باز کنید. اما اگر بین استفاده فعلی تا استفاده بعدی شما چند روز فاصله هست می توانید و باید نازل را باز و تمیز کنید و سرجایش بگذارید. باز کردن نازل برای تغییر سایز نازل یا زمانی است که رنگ داخل سوزن گیر میکند. توصیه ما این است برای تمیز کردن نازل برنامه ریزی دقیقی داشته باشید.

برای سلامتی خود این نکات ایمنی را رعایت کنید

اگه به اتاقک مخصوص رنگ پاشی دسترسی دارید هیچ مشکلی برای شما به وجود نخواهد آمد. اما از جایی که رنگ کاری باعث ایجاد بخارات خطرناک و ریزگرد میشود، بهتر است اگر به اتاقک رنگ پاشی دسترسی ندارید یا محیط بسته ی شما دارای تهویه نیست، این کار را در فضای باز انجام دهید. یا از ماسک های صنعتی فیلتردار استفاده کنید تا به دستگاه تنفسی شما آسیبی وارد نشود. به هر صورت بهتر است در فضایی رنگ کاری کنید که تهویه مناسبی داشته باشد. استفاده از تهویه مناسب، عینک، ماسک و دستکش مهم ترین نکات ایمنی استفاده از پیستوله هستند.

این ها مهم ترین مواردی بود که در نگهداری پیستوله باید رعایت کنید. اگر سوال دیگری در این زمینه دارید، کارشناسان ما در فروشگاه ابزار بادی ایرپاور آماده پاسخگویی به شما هستند. جهت ارتباط از این صفحه استفاده کنید.

نظرات کاربران
امتیاز کاربران به این مطلب | از ۵ ( مشارکت کننده)
نفر
شما هم می‌توانید در مورد این مطلب نظر بدهید.
برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.

  • |

    • |

    نظری جهت نمایش موجود نیست