نصب و راه اندازی گریس پمپ های بادی APT

نصب گریس پمپ های بادی APT

آموزش نصب و راه اندازی گریس پمپ های بادی APT

1- ابتدا مخزن گریس پمپ را کاملا تمیز کرده سپس از قسمت بالا با گریس فضای خالی پر کنید.

2- پس از پر شدن مخزن از گریس کمی مخزن را تکان دهید تا حباب هوا که لابه لای گریس از بین برود.

3- صحفه فلاور پلیت یا صحفه درام را در مخزن روی گریس قرار دهید صحفه را فشار دهید تا زمانی که مقداری گریس از طریق سوراخ مرکزی صحفه بیرون بزند.

4- درپوش درام را روی آن قرار دهید.

5- پمپ و درب گریس را همزن بلند کرده و لوله پمپ را از طریق سوراخ مرکزی صحفه درام قرار دهید، درب روی گریس تنظیم و آن را با پبچ های از قبل نصب شده محکم کنید.

6- شیلنگ گریس پمپ فشار قوی را به پمپ وصل کنید. برای اطمینان از اتصال درست از مایع ضد نشت استفاده کنید.

7- انتهای دیگر شیلنگ را به کلت یا گان گریس پمپ وصل کنید. جهت جلوگیری از قفل شدن شیلنگ در انتهای گان یک هرزگرد 180 درجه طراحی شده است.

8- با خاموش شدن منبع هوا، خط باد را به ورودی هوا روی پمپ وصل کنید. قبل از وصل شدن از واحد مراقبت دو قلو (فلیتر، رگلاتور و روغن زن) در مسیر لوله کشی هوا نصب شود.

9- فشار هوا را روی 6 bar یا 85  psiتنظیم کنید فراموش نکنید هرگز فشار باد بیش از 105 PSI افزایش نداشته باشد.

 

نکات مهم قبل از نصب گریس پمپ بادی APT

قبل از شروع نصب پمپ، اطمینان حاصل کنید که موارد زیر موجود است:

 

تامین هوای تمیز گریس پمپ بادی APT

این یکی از مهمترین جنبه های عمر پمپ شماست. حتماً کیفیت هوا بسیار تمیز باشد، یعنی بدون هیچ گونه آلودگی و رطوبت. استفاده از فیلتر هوا بسیار مهم است.

 

تنظیم فشار هوا گریس پمپ بادی APT

از آنجا که ممکن است هوای فشرده کمپرسور برای ابزارهای بادی دیگر شما مورد استفاده قرار گیرد، فشار هوا در خط نوسان نخواهد داشت برای حل این مشکل استفاده از رگلاتور هوا در خط هوا امری مهم است، رگلاتور و گیج دار می تواند فشار هوای ثابت گریس پمپ را حفظ کنند. به یاد داشته باشید فشار هوا هرگز نباد بیش از 7 بار معادل 105 PSI افزایش یابد و همچنین در عین حال هرگز نباید فشار هوا کمتر از 5 بار معادل 75 PSI کاهش یابد زیرا ممکن است باعث ضعیف یا خاموش شدن پمپ گریس بادی شود.

 

روانکاری کردن پمپ گریس بادی APT

به همان اندازه که فشار هوا و تمیز بودن هوا برای پمپ گریس بادی مهم است روانکاری پمپ  نیز مهم می باشد پمپ گریس بادی همیشه نیاز به روانکاری مداوم دارد و باید یک واحد طزیق روغن به پمپ را در خط هوا نصب کرد.

در نتیجه حتما قبل از قرار دادن پمپ گریس بادی در قسمت خط هوا، با نصب یک واحد مراقبت دو قلو به فاصله پنج متر قبل از پمپ جهت فیلتر هوا، روانکاری مدوام هوا و همچنین تنظیم فشار استاندارد هوا، از هوای استاندارد برای دستگاه گریس پمپ بادی اطمینان حاصل فرمایید.

 

عملکرد گریس پمپ بادی APT

شیر کمپرسور هوا را را تا کمی باز کنید. پمپ به طور خودکار شروع به کار خواهد کرد تا اینکه ترجیح داده شود. کمپرسور بصورت اتومات متوقف خواهد شد سپس شیر را کامل باز کنید و فشار هوا را از روی گیج واحد مراقبت چک کنید.

کلت گریس پمپ بادی یا گان گریس پمپ را در نزدیکی ظرف زباله نگه دارید و ماشه را فشار دهید. پمپ شروع به کار خواهد کرد با ترشح مداوم گریس تا زمانی است که ماشه را فشار داده شود. ماشه را رها کنید و پمپ متوقف می شود. مراقب باشید که بیش از حد روغن کاری نشود زیرا پمپ همانطور که باید چربی را حفظ کرد تا زمانی که ماشه فشار دهد. زمانیکه ماشه آزاد شد،گریس پمپ متوقف می شود توزیع چربی و موتور هوا متوقف خواهد شد.

هرگونه اتصالات بررسی کنید. در صورت لزوم همه اتصالات را محکم کنید و در صورت عدم استفاده و در پایان کار، باید هوا را از پمپ گریس بادی جدا کنید.

نظرات کاربران
امتیاز کاربران به این مطلب | از ۵ ( مشارکت کننده)
نفر
شما هم می‌توانید در مورد این مطلب نظر بدهید.
برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.

  • |

    • |

    نظری جهت نمایش موجود نیست