راهنمای خرید پیستوله رنگ بادی

راهنمای خرید پیستوله رنگ بادی 

پیستوله بادی یا پیستوله رنگپاش یک ابزار ایده آل برای پاشش رنگ و مواد میباشد که از گذشته تا اکنون همواره در صنایع و حوزه های مختلفی مورد استفاده قرار گرفته است. امروزه با پیشرفت تکنولوژی و ظهور کارخانه های تولید کننده جدید، انتخاب یک پیستوله حرفه ای در بین انواع پیستوله رنگ موجود در بازار میتواند باعث سردرگمی شما شود و نتوانید پیستوله رنگ حرفه ای و مناسب کار خود را خریداری کنید. در این مقاله تمام و کمال به بررسی انواع پیستوله رنگ، ملاک های خرید بهترین پیستوله رنگ و چالش هایی که با آنها مواجه هستید میپردازیم. در انتها نیز یکی از مهمترین فاکتور های خرید یعنی قیمت پیستوله رنگ را بررسی میکنیم که امروزه در خرید تمامی مشتریان تاثیر گذار است. بی شک داشتن آگاهی و اطلاعات کافی میتوانید چراغ راهی باشد که شما را در مسیر خرید پیستوله رنگ بادی راهنمایی میکند، لذا از این مقاله به سادگی گذر نکنید و آن را با دقت مطالعه نمایید.
پیستوله رنگ پاش بادی

انواع پیستوله رنگ و کاربردهای آنها

پیستوله بادی مناسب رنگ کاری و نقاشی ساختمان

نقاشی ساختمان را میتوانیم پرمصرف ترین کاربرد یک پیستوله بادی دانست و تمامی نقاشان حرفه ای از پیستوله های بادی برای نقاشی بخش های مختلف ساختمانی استفاده میکنند. نقاشی دیوار های داخلی ساختمان و در و پنجره ها در اکثر اوقات با پیستوله های کاسه زیر صورت میگیرد و به دلیل قرار گیری مخزن در زیر پیستوله، به خصوص برای پاشش رنگ در نقاط انتهایی دیوار و مجاور به سقف ایده آل است.
پیستوله کاسه زیر
البته اگر حجم کار وسیع تر باشد میبایست از پیستوله های پرشر به همراه مخزن رنگ استفاده کنید. مزایای استفاده از پیستوله بدون مخزن در این است که نیازی نیست مخزن رنگ را با خود حمل کنید و همین عامل موجب کاهش وزن پیستوله میشود که از خسته شدن زود هنگام کاربر جلوگیری میکند. علاوه بر آن، حجم مخزن رنگ در پیستوله های کاسه زیر محدود است و به صورت مداوم باید شارژ شوند که در نتیجه از سرعت انجام کار میکاهد، اما مخزن های رنگ از ظرفیت بیشتری برخوردارند که موجب افزایش سرعت و راندمان کار شما میگردد.
پیستوله پرشر
برای نقاشی بخش های خارجی ساختمان نظیر دیوار، سقف و شیروانی از پیستوله ایرلس استفاده میشود که بیشترین میزان عرض پاشش را به شما ارائه میدهد. عرض پاشش پیستوله های ایرلس قابل تنظیم است و میتواند از 5 الی 50 سانتی متر متغیر باشد. پیستوله ایرلس به دستگاه ایرلس برقی یا بادی متصل میشود و میتواند تا 10 برابر سریع تر از قلمو رنگ و تا 4 برابر سریعتر از غلطک رنگ، نقاشی ساختمان را انجام دهد.
پیستوله ایرلس
 

نقاشی و رنگ کاری ماشین و موتور با پیستوله بادی

نقاشی خودرو ها و اتومبیل ها یکی دیگر از کاربرد های مهم پیستوله رنگ بادی میباشد و از انواع پیستوله ها برای نقاشی خودرو استفاده میشود. اما پرکاربرد ترین پیستوله های بادی برای نقاشی اتومبیل، پیستوله های کاسه رو یا کاسه بغل هستند که در مقیاس ها صنعتی نیز مورد استفاده قرار میگیرند.
پیستوله رنگ بادی
در پیستوله کاسه رو رنگ موجود در مخزن به وسیله نیروی جاذبه به داخل پیستوله وارد میشود و پس از ترکیب شدن با فشار باد روی سطح بدنه اتومبیل اسپری میشود. پیستوله مخزن رو به دلیل سبک تر و خوش دست تر بودن نسبت به سایر پیستوله ها برای نقاشی خودرو استفاده میشود و وجود تنظیمات مختلف نظیر عرض، حجم و شدت پاشش رنگ، کیفیت پاشش بی نظیری را به کاربر ارائه میدهد.
پیستوله رنگ پاش
 پیستوله کاسه بغل نیز نوع حرفه ای تر پیستوله های کاسه رو هستند و به اپراتور این امکان را میدهد که موقعیت قرار گیری مخزن رنگ را بر اساس نیاز خود تحت زوایای مختلف تنظیم نماید. پیستوله بادی کاسه بغل سطح دید کاربر را افزایش میدهد و نقاشان حرفه ای اتومبیل از آنها استفاده میکنند.
پیستوله کاسه بغل
البته خودرو و موتور سیکلت از قطعات مختلفی تشکیل شده اند که هرکدام دارای ابعاد مختلفی هستند. به صورت کلی برای نقاشی قطعات کوچک تر مانند گلگیر، آیینه و باله ماشین یا باک و فلاپ موتور سیکلت میتوانید از پیستوله های سایه پاش استفاده کنید که عرض پاشش و حجم مخزن کمتری دارند و از ابعاد و قیمت کمتری نیز برخوردار هستند.
پیستوله سایه پاش

 

پیستوله مناسب رنگ کاری مبلمان و لوازم چوبی

سازه های چوبی از ابعاد مختلفی ساخته میشوند و پیستوله های بادی به صورت گسترده در نقاشی روی چوب مورد استفاده قرار میگیرند. برای پاشش رنگ در سازه های کوچک مانند وسایل تزئینی و دست ساز، باکس، عسلی، قاب عکس، درب و پنجره، نرده چوبی، میز و صندلی و لوازم دکوری میتوانید از پیستوله سایه پاش استفاده کنید که عرض پاشش آنها مناسب سطوح کم عرض تر است و از پاشش و مصرف بی رویه رنگ جلوگیری میکند. 
پیستوله رنگ چوب
برای نقاشی کمد، کتابخانه، کابینت، بوفه، تخت خواب، درب، چهارچوب، کشو دراور، دکوراسیون و مبلمان و... از انواع پیستوله های بادی کاسه رو، کاسه زیر و پرشر (بدون مخزن) استفاده میشود. البته پیستوله های کاسه رو به صورت عمده برای نقاشی چوب به کار گرفته میشوند و سهم بیشتری از از پیستوله های کاسه زیر و پرشر دارند.
پیستوله مخزن زیر
نقاشان و هنرمندان در صنعت چوب برای رنگ کاری چوب از انواع رنگ های شفاف، سیلر، کیلر، پلی استر و نیم استر استفاده میکنند که هرکدام دارای غلظت های مختلف میباشند و بر اساس میزان غلظت و نوع رنگ پیستوله بادی را با سایز نازل مناسب خریداری میکنند.
 

پیستوله رنگ بادی مناسب برای رنگ کاری در خط تولید و مونتاژ

در کارخانه جات صنعتی و خط تولید و مونتاژ برای رنگ کاری و پاشش رنگ و مواد از اپراتور و نیروی انسانی استفاده نمیشود و تمامی کار به صورت خودکار به وسیله پیستوله اتوماتیک انجام میگیرد.
 پیستوله های اتوماتیک از نظر شکل ظاهری با سایر پیستوله های بادی متفاوت اند و دارای دو ورودی باد و مواد و یک ورودی فرمان از شیر برقی میباشند. پیستوله های اتوماتیک نیازی به نیروی انسانی ندارند و میتوانند در تمامی ساعت شبانه روز طبق برنامه فعالیت کنند.
پیستوله اتوماتیک بادی

 

رنگ کاری صنعتی با پیستوله بادی

در مقیاس صنعتی کیفیت پاشش رنگ بسیار حائز اهمیت است و همانگونه که پیش تر توضیح دادیم ، پیستوله های بادی بیشتری میزان کیفیت پاشش را به ما ارائه میدهند. علاوه بر آن در مصارف صنعتی حجم کار بسیار گسترده است و میزان زمانی که برای رنگ کاری صرف میشود باید مطلوب و قابل قبول باشد که پیستوله های بادی سریع ترین روش برای پاشش رنگ و مواد در مصارف صنعتی میباشند. در رنگ کاری بخش های کوچک تر مانند لوله ها و اتصالات، نرده ها، تجهیزات صنعتی، ماشین آلات و... از انواع پیستوله رنگ مانند پیستوله مخزن رو، مخزن زیر و بدون مخزن استفاده میشود.
انواع پیستوله رنگ بادی
 
اما در رنگ کاری و نقاشی سوله، کانتینر، بدنه کشتی و هواپیما که حجم کار بسیار وسیع است از پیستوله های ایرلس استفاده میکنند که بیشتری حجم، عرض و شدت پاشش را به کاربر ارائه میدهند. میزان شدت پاشش رنگ در پیستوله ایرلس به قدری زیاد است که اگر هر قسمت از بدن اپراتور در مسیر پاشش باد قرار بگیرد موجب شکافتن پوست بدن میشود و بسیار خطر آفرین است. لذا تنها نقاشان با تجربه و ماهر میتوانند با استفاده از تجهیزات لازم در حوزه رنگ کاری صنعتی فعالیت نمایند.

ایرلس برقی

انواع پیستوله رنگ و معرفی پرطرفدارترین نوع پیستوله رنگ

پیستوله رنگ بادی

در سالهای اخیر علاوه بر پیستوله بادی، پیستوله شارژی و پیستوله برقی نیز در بازار حضور داشته اند اما در این بخش میخواهیم با برررسی و مقایسه انواع پیستوله رنگ، مزایا و معایب هرکدام را برای شما بازگو کنیم و در انتها شما میتوانید با مقایسه و بررسی نهایی، دلیل محبوبیت بالای پیستوله بادی را در بین تمامی پیستوله های رنگ پاش متوجه شوید.
پیستوله بادی بهترین مدل پیستوله های رنگ پاش میباشد و پس از بررسی تمامی پیستوله های رنگ میتوانیم در کمال اطمینان آن را یک پیستوله فوق حرفه ای بنامیم. پیستوله بادی یک ابزار جاودانه و بی نظیر در صنعت نقاشی و پاشش رنگ و مواد میباشد و توانسته با حضور خود انقلابی را در این صنعت راه اندازی کند.
پیستوله های بادی از نظر کیفیت پاشش کاملا در سطح متفاوتی قرار دارند و به جرات میتوان گفتی تمامی نقاشان حرفه ای در سراسر جهان از پیستوله های بادی استفاده میکنند. علاوه بر آن وجود تنظیمات مختلف روی پیستوله بادی موجب میشود تا کاربر به به راحتی عرض، حجم و شدت پاشش را بر اساس نیاز خود تنظیم کند.
پیستوله رنگ پاش بادی
همچنین قابل ذکر است که اکثر پیستوله های بادی حرفه ای دارای مکانیزم های نظیر HVLP، HTE، RP و... هستند که میتوانند تا حد قابل توجهی راندمان و سرعت کار شما را افزایش دهند. همچنین بعضی از این مکانیزم ها در کاهش مصرف رنگ به شدت موثرند و از مصرف بی رویه رنگ جلوگیری میکنند.
یک باور اشتباه درباره پیستوله های بادی وجود دارد که از قیمت بالا تری برخودار هستند!!! در صورتی که این موضوع کاملا غلط است و با کمی جستجو در بین مدل های مختلف پیستوله های رنگ بادی و مقایسه آن ها با سایر پیستوله های رنگ پاش از قیمت مناسب و مقرون به صرفه  بودن آنها مطلع خواهید شد. شاید در ذهن بعضی از کاربران این استدلال وجود داشته باشد که پیستوله های بادی نیازمند کمپرسور هوا هستند و قیمت تمام شده برای یک پیستوله بادی بیشتر است. اما اگر توجه کنید کمپرسور های باد در رنج های مختلفی تولید میشوند و هر کاربری میتواند آزادانه بر اساس نیاز و بودجه خود کمپرسور هوای مورد نیاز خود را خریداری کند در صورتی که شما یک پیستوله برقی یا شارژی را به صورت یک پکیج کامل خریداری میکنید و امکان سفارشی سازی آنها وجود ندارد. و ذکر این نکته خالی از لطف نیست که کمپرسور های بادی برای تمامی ابزار های بادی، پنوماتیک و نیوماتیک قابل استفاده میباشند و مشتریان از آنها به صورت چند منظوره استفاده میکنند.
انواع پیستوله رنگ بادی
 

پیستوله رنگپاش برقی

پیستوله رنگ برقی از جمله ابزار نو ظهور در بازار رنگ و رنگپاشی میباشد و هنوز نتوانسته بین نقاشان جای ویژه ای را باز کند. این مطلب صحیح است که یک پیستوله حرفه ای برقی در حال حاضر توانایی رقابت با یک پیستوله رنگ بادی را ندارد و شاید به همین دلیل هنوز جایگاه خود را پیدا نکرده است. البته توجه داشته باشید که پیستوله های برقی در بعضی موارد میتوانند کاربردی باشند و بعضی از نقاشان نیز از آنها استفاده میکنند.
پیستوله برقی دو مزیت بزرگ دارد، اولین مزیت آن این است که با خرید آن یک صاحب یک سیستم کامل میشوید که نیازی به خرید لوازم جانبی و سایر تجهیزات ندارید. دومین مزیت جا به جایی آسان پیستوله رنگ برقی است که میتواند در شرایطی که استفاده از پیستوله بادی و کمپرسور هوا امکان پذیر نباشد مورد استفاده قرار بگیرد.
پیستوله برقی
 
البته این مزیت ها نمیتواند باعث جلب توجه یک نقاش حرفه ای و ماهر شود زیرا مهمترین فاکتور ها برای خرید یک پیستوله رنگ حرفه ای، کیفیت پاشش، حجم رنگ مصرفی، تنظیمات و مکانیزم های گوناگون است که این قابلیت ها به صورت اختصاصی برای پیستوله بادی در نظر گرفته شده و سایر پیستوله های رنگ از آنها بی بهره هستند.
 

پیستوله رنگ شارژی

پیستوله رنگ پاش شارژی نیز نوع پیشرفته تری از پیستوله برقی است با این تفاوت که یک پیستوله شارژی از نوع بی سیم (CORDLESS) میباشد و برق مورد نیاز خود را از باطری تعبیه شده روی بدنه خود تامین میکند. 
پیستوله رنگ شارژی به صورت اختصاصی برای شرایط یا موقعیت هایی طراحی شده است که استفاده از نیرو باد یا الکتریکی فراهم نباشد و همین مورد را میتوان به عنوان یک مزیت برای آن حساب کنیم. زیرا با بدون وجود شلنگ باد یا سیم برق، اپراتور آزادی بیشتری در حرکت کردن دارد و میتواند به راحتی پیستوله شارژی در شرایطی همچون ارتفاه زیاد از سطح زمین در دست بگیرد.
اما پس از بررسی مزایای پیستوله شارژی، بهتر است نگاهی به معایب آن نیز بیندازیم. همانطور که میدانید پیستوله های رنگ پاش شارژی از یک باطری استفاده میکنند که این باطری دارای وزن زیادی است که موجب سنگین شدن پیستوله میگردد، و از انجا که رنگ پاشی یک فرآیند زمان بر است و نیاز به دقت و تسلط بالایی دارد، سنگینی پیستوله در دست نقاش منجر به خستگی زود هنگام و کاهش راندمان او میگردد. علاوه بر این خود باطری نیز نمیتواند برای زمان طولانی مدت مورد استفاده قرار بگیرد و تنها 20 الی 30 دقیقه توانایی تامین نیروی الکتریکی پیستوله شارژی را دارد.
پیستوله رنگ شارژی
 
امیدواریم در انتهای این مقاله با نکات مهم و کلیدی در خرید یک پیستوله رنگ پاش بادی به صورت تخصصی آشنا شده باشید و بتوانید با خیالی آسوده برای خرید پیستوله بادی اقدام نماید. ما نیز همواره در تلاش هستیم با ارائه اطلاعات فنی و مشاوره صحیح باعث افزایش سطح علمی و فنی کاربران خود شویم و سعی میکنیم در آینده نیز این مقاله را به صورت مداوم با اطلاعات و تصاویر جدید بروزرسانی کنیم تا همیشه اطلاعات جدیدی به شما کاربران و مشتریان عزیز فروشگاه تخصصی ابزار بادی و پنوماتیک ایرپاور ارائه دهیم.

در خرید پیستوله رنگ بادی به چه نکاتی توجه کنیم؟

اگر تا به حال برای خرید پیستوله بادی به فروشگاه های آنلاین یا فروشنده ها مراجعه کرده باشید همواره برای دریافت مشاوره صحیح از شما برخی اطلاعات و مشخصات فنی تقاضا میشود که شاید آگاهی چندانی از آنها نداشته باشید. اما جای نگرانی نیست زیرا در این بخش میخواهیم به تمامی این سوالات به صورت فنی و دقیق پاسخ بدهیم تا زین پس بتوانید به راحتی برای خرید پیستوله بادی مناسب کار خود اقدام نمایید.
 

سوزن، نازل و ایرکپ پیستوله رنگ بادی

سوزن، نازل و ایرکت مهمترین بخش های یک پیستوله بادی هستند و اصلی ترین کار را در یک پیستوله رنگ انجام میدهند. عملیات پاشش رنگ به صورت تخصصی بر عهده این سه قطعه میباشد و ویژگی ها و قابلیت های هر یک از آنان میتواند بر نوع و کیفیت پاشش رنگ و مواد به صورت مستقیم تاثیر گذار باشد. 
سوزن نازل پیستوله بادی
 
از آنجا که یک پیستوله بادی میتواند برای پاشش انواع رنگ و مواد مختلف مورد استفاده قرار بگیرد و هرکدام از این رنگ ها غلظت و ویسکوزیته متفاوتی دارند، لذا میبایست بر اساس نوع و غلظت رنگ سایز نازل را انتخاب کنید.
نازل 1.2، 1.3 و 1.4 میلی متر: رنگ کاری خودرو 
نازل 1.5 و 1.6 میلی متر: رنگ کاری چوب
نازل 1.7 و 1.8 میلی متر: پاشش رنگ های بر پایه روغن
نازل 2 و 2.5 میلی متر: نقاشی و رنگ کاری ساختمان و پاشش انواع چسب
ایرکپ نیز یکی دیگر از قطعات مهم در پیستوله میباشد که به آن کاپ پیستوله نیز گفته میشود. روی ایرکت تعدادی روزنه برای خارج شدن باد تعبیه میشود و نوع پاشش رنگ خروجی بستگی به شکل قرار گیری همان روزنه ها دارد.
کیت سرویس پیستوله

نوع قرار گیری مخزن پیستوله بادی

پیستوله های بادی در انواع کاسه رو، کاسه بغل، کاسه زیر و بدون مخزن تولید میشوند که هرکدام دارای مشخصات و ویژگی های منحصر به فردی هستند. پیش تر توضیح داده ایم که برای هر حوزه ی مختلف از چه پیستوله بادی استفاده میشود اما جا دارد اینجا نیز به صورت مختصر به مقایسه انواع آن ها بپردازیم. پیستوله های مخزن رو و مخزن بغل به صورت گسترده در رنگ کاری خودرو و چوب مورد استفاده قرار میگیرند و به دلیل وزن و ابعاد مناسبی که دارند از خسته شدن دست کاربر جلوگیری میکنند. در مقابل پیستوله مخزن زیر که از ظرفیت بیشتری برخوردار هستند برای نقاشی و رنگ کاری ساختمان به کار میروند. نوع دیگری از پیستوله های بادی هستند که به آنها پیستوله پرشر گفته میشود و بدون مخزن هستند. در مواقعی که حجم رنگ کاری بسیار گسترده باشد و توانایی حمل رنگ مورد نیاز برای اپراتور فراهم نباشد میتوانید از یک پیستوله پرشر به همراه مخزن رنگ استفاده نمایید.
پیستوله نقاشی بادی

 

حجم مخزن پیستوله رنگ

حجم مخزن در پیستوله ها بادی متفاوت است و هر پیستوله بر اساس کاربرد خود از ظرفیت خاصی برخوردار است. به عنوان مثال پیستوله سایه پاش که برای پاشش رنگ روی قطعات و سطوح کم عرض به کار میرود نیازی به مخزن حجیم ندارد و اکثر پیستوله های سایه پاش با مخزن 125 الی 250 سی سی تولید میشوند. 
در مقابل یک پیستوله کاسه زیر که برای رنگ کاری ساختمان استفاده میشود میبایست حجم رنگ بیشتری را نگهداری کند تا از شارژ شرکدن مداوم و اتلاف وقت جلوگیری شود لذا پیستوله های کاسه زیر میتوانند تا 1000 سی سی رنگ را در مخزن خود نگهداری کنند.
در مقابل پیستوله های کاسه رو نیز که کار کردن به آنها نیاز به تسلط و مهارت بیشتری دارد میبایست وزن کمتری را روی دست کاربر اعمال کنند لذا از مخزن هایی با حجم متوسط بهره مند هستند. حجم مخزن در پیستوله های کاسه رو به 600 سی سی و در پیستوله های کاسه بغل به 400 سی سی میرسد.
کاسه پیستوله

تنظیمات پیستوله رنگ پاش بادی

هر کاربری برای ارائه کیفیت پاشش بهتر نیاز دارد تا بتواند شدت، عرض و حجم پاشش رنگ و مواد خود را بر اساس شرایط کاری خود تنظیم نماید. کارخانه های تولید کننده برای ارائه این قابلیت، پیچ هایی را روی بدنه تعبیه میکنند که هرکدام جداگانه مسئول تنظیم یک کمیت از پاششش رنگ است. پیستوله های بادی به صورت دو تنظیم و سه تنظیم تولید میشوند.
یک پیستوله بادی دو تنظیمه دارای دو عدد پیچ تنظیم برای تعیین حجم پاشش رنگ و عرض پاشش میباشد که معمولا در پشت و کنار دستگاه قرار گرفته اند.
پیستوله بادی سه تنظیمه علاوه بر حجم و عرض پاشش، توانایی تنظیم شدت پاشش را نیز به کمک یک پیچ تنظیم در کنار ورودی باد به کاربر ارائه میدهد. تمامی پیستوله های حرفه ای از نوع سه تنظیم میباشند و نسبت به پیستوله های و دو تنظیم از عمر و کیفیت بهتری برخوردار هستند.
تنظیمات پیستوله

مکانیزم های پیستوله رنگ بادی

امروزه وجود مکانیزم های مختلف پاشش روی پیستوله های رنگ پاش بادی فضایی جدید را برای رقابت بین تولید کنندگان بزرگ این ابزار بادی پر مصرف مهیا کرده است و اکثر برند های بزرگ تولید کننده پیستوله رنگ بادی محصولات جدید خود را با مکانیزم های متفاوت به بازار عرضه میکنند. منظور از مکانیزم تکنولوژی به کار رفته برای اسپری کردن رنگ میباشد که دارای انواع مختلفی است و هرکدام از آنها ویژگی های خاص خود را دارند. از جمله مهمترین مکانیزم های پیستوله های بادی میتوان به HVLP، LVLP، RP و HTE را نام برد. در واقع این مکانیزم ها خود یک برگ برنده برای پیستوله بادی به شمار میروند و عملکرد آنها را نسبت به سایر پیستوله ها تا چندین برابر افزایش میدهند. برای مثال یک پیستوله بادی HVLP میتواند با فشار باد کمتر، پاشش رنگ بیشتری را به کاربر ارائه دهد که خود دارای چندین مزیت مهم از جمله کاهش مصرف رنگ، افزایش سرعت و راندمان کار، کاهش مصرف باد، افزایش سطح کیفی پاشش و... میباشد.
پیستوله رنگ
مطالعه درباره مکانیزم های رنگ بسیار جذاب و فنی میباشد و آگاهی از مزیت های و نحوه کار آنها میتواند شما را در خرید بهتر یاری کند اما نمیتوان تمامی آن ها را در حد چندین خط به صورت تخصصی بررسی کرد. لذا شما میتوانید برای دریافت اطلاعات بیشتر به مقاله ای تخصصی در فروشگاه ابزار بادی ایرپاور مراجعه کنید که در آنجا به صورت تخصصی و مفصل درباره تفاوت مکانیزم های پیستوله بادی توضیح داده ایم. برای مراجعه به مقاله مربوطه میتوانید روی عبارت " تفاوت پیستوله بادی HVLP با LVLP " کلیک کنید.

مکانیزم پیستوله رنگ بادی

عوامل تاثیرگذار در قیمت پیستوله بادی

امروزه قیمت هر ابزار بادی میتواند جزو مهمترین فاکتور های خرید آن دستگاه به شمار رود و بی شک پیستوله رنگ بادی نیز از این قضیه مستثنی نیست. اگر همیشه برای شما این پرسش وجود داشته است که چرا یک پیستوله رنگ بادی با یک قیمت نجومی به فروش میرسد در حالی که بعضی از پیستوله های بادی با یک دهم قیمت آن ها در بازار حضور دارند. اگر تمامی پیستوله های بادی برای یک کار یعنی پاشش رنگ و مواد مورد استفاده قرار نمیگیرند؟ پس دلیل این تفاوت قیمت در چیست؟!! در ادامه میخواهیم به شما توضیح دهیم که قیمت یک پیستوله رنگ پاش بادی بر چه اساسی و با چه معیار هایی معین میشود تا زین پس با آگاهی بیشتری برای خرید یک یستوله بادی اقدام نمایید.
 

قابلیت ها و امکانات پیستوله رنگ

اگر به خوبی توضیحات ارائه شده را مطالعه کرده باشید با امکانات، قابلیت ها و ویژگی های جذاب پیستوله های بادی آشنا شدید اما باید توجه داشته باشید که هر پیستوله ای از تمامی آن ها پشتیبانی نمیکند و تنها بعضی از پیستوله ها دارای تمامی قابلیت ها و ویژگی های مهم یک پیستوله رنگ حرفه ای هستند. برای درک بهتر این موضوع میتوانید به دسته بندی پیستوله های بادی در فروشگاه ایرپاور مراجعه کنید و دو مدل پیستوله بادی با قیمت پایین و بالا را انتخاب نمایید. با بررسی دقیق مشخصات فنی هر یک از این پیستوله ها و مقایسه آن هار کنار یکدیگر متوجه خواهید شد که چرا یک پیستوله از قیمت پایین تری برخور دار است.
گان رنگ پاش بادی

کیفیت پیستوله رنگ بادی

یکی دیگر از پارامتر های مهم در قیمت پیستوله رنگپاش بادی بحث کیفیت است که بدون شک برای هر کاربری از اهمیت بالایی برخوردار است. پیستوله بادی ذاتا یک ابزار کارگاهی و صنعتی به شمار میرود و به صورت عمده در انواع کارگاه های نجاری، صافکاری و فضای های صنعتی مانند کارخانه و خط تولید حضور دارد. بنابراین اگر متریال و مواد مصرفی به کار رفته در ساخت پیستوله بادی از مواد درجه یک و با کیفیت نباشد این محصول رفته رفته در گذر زمان دچار فرسودگی و اختلال میگردد و حتی اگر از نظر ظاهری و فنی نیز سالم باشد نمیتواند آن سطح کیفی مد نظر شما را ارائه دهد.
گان رنگپاش بادی

کاربرد و موارد مصرف پیستوله رنگ بادی

اینکه یک پیستوله بادی صرفا قیمت بالایی داشته باشد به این معنا نیست که برای کار شما مناسب است! بلکه شما باید یک پیستوله بادی را بر اساس نوع رنگ، سطح کار، کیفیت پاشش، میزان حساسیت، شرایط محیطی و... انتخاب کنید. یک سطح رنگ شده میتواند از چندین لایه رنگ با غلظت های متفاوتی تشکیل شده باشد که هر کدام نیازمند پیستوله رنگ پاش بادی مخصوص خود باشند. برای مثال پیستوله ای که فقط برای پاشش رنگ آستر مورد استفاده قرار میگیرد نیازی به تنظیمات و مکانیزم های حرفه ای ندارد و تمامی آن ها به صورت دو تنظیم تولید میشوند. بر خلاف پیستوله های رنگ پاش حرفه ای که برای رنگ کاری ماشین به کار گرفته میشوند و از گران ترین و حرفه ای ترین مدل های پیستوله های رنگ بادی به حساب می آیند.
پیستوله بادی حرفه ای

کارخانه و کشور تولید کننده پیستوله رنگپاش بادی

در انتهای مقایسه پیستوله های رنگ پاش مختلف شاید به نقطه ای برسید که تمامی آنها از نظر مشخصات فنی، مکانیزم ها و تنظیمات کاملا مشابه یکدیگر باشند اما از نظر قیمت چندین پله با یکدیگر اختلاف دارند. دلیل این اختلاف را میتوان شرکت و کشور تولید کننده آن دانست که بسیار تاثیر گذار است. به عنوان مثال یک پیستوله رنگ بادی چینی با قیمت چند صد هزار تومان در رده کیفی متوسط میتواند ادعای بهره مندی از مکانیزم HVLP را کند و همزمان یک پیستوله بادی حرفه ای آلمانی یا آمریکایی نیز با قیمت چند ده میلیون تومانی در مشخصات فنی خود از این مکانیزم یاد کرده باشد. با بررسی های انجام شده مشخص شده است که هیچوقت یک پیستوله بادی چینی نمیتواند آن مکانیزم را با همان استاندارد های تعیین شده و بین المللی به کاربر ارائه دهد و تنها نام آن را یدک میکشد تا بتواند روی کاغذ با برند های قدرت مندی مانند ساتا، گراکو، ایواتا، دولبیس و... رقابت کند.
پیستوله بادی حرفه ای
نظرات کاربران
امتیاز کاربران به این مطلب | از ۵ ( مشارکت کننده)
نفر
شما هم می‌توانید در مورد این مطلب نظر بدهید.
برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.

  • |

    • |

    نظری جهت نمایش موجود نیست