نحوه استفاده از ابزار آلات بادی در هوای سرد

با شروع فصل سرما هنوز هم دیده می شود که بسیاری از افراد کمپرسور خود را در یک مکان گرم نگه میدارند و ابزار بادی، در انتهای خطوط باد، در یک مکان سرد قرار دارد. این کار اشتباه است. با ما همراه باشید تا مهم ترین نکته برای جلوگیری از یخ زدن ابزار بادی را با هم بررسی کنیم.

سرد بودن ابزار بادی به چه معناست؟

وقتی از ابزارهای بادی صحبت می‌شود، سرد بودن به این معناست که دمایی که در آن ابزار بادی در حال استفاده است، حدود یا کمتر از ۳۲ درجه فارنهایت(صفر درجه سانتیگراد) است. از آنجا که هوا زمانی که جریان دارد سرد می‌شود، اگر دمای محیطی که ابزار بادی در آن استفاده می‌شود حدود ۳۲ درجه فارنهایت باشد، ممکن است مشکل پیش بیاید.

مشکل از کجاست که ابزار بادی زمانی که هوا سرد است، راه اندازی نمی‌شود؟

میدانید که کمپرسورهای هوا آب تولید می‌کنند و هر چه کمپرسور بیشتر کار کند، آب بیشتری تولید می‌کند. بخش زیادی از آن آب در مخزن کمپرسور قرار می‌گیرد، به همین دلیل عمل خالی کردن مخزن کمپرسور به صورت روزانه ضروری است.

متاسفانه برای مصرف کنندگان ابزارهای بادی، بخش زیادی از آن آب، به شکل بخار و در برخی موارد به شکل مایع، از طریق خطوط هوا به ابزارهای بادی نیز منتقل می‌شود. هوای فشرده، پر از بخار آب، با سرعت بالا وارد ابزار بادی شما می شود. هوا از ابتدای حرکت خنک است و اکنون که به داخل ابزار بادی با دمای منفی وارد میشود، بخار هوا میعان شده و سپس شروع به یخ زدن می کند.

نسبت به دمای محیط ابزار بادی و دمای هوا که از طریق شلنگ باد به ابزار بادی می رسد، ممکن است باعث کاهش آهسته در عملکرد ابزار بادی شود یا ابزار ممکن است کاملاً متوقف شود.

در نتیجه، دکمه را فشار میدهید اما هیچ اتفاقی نمی افتد.

 

بعد از یخ زدن ابزار چه کاری انجام دهیم؟

اگر ابزار بادی یخ بزند کار نخواهد کرد. چه کار باید انجام دهیم؟

بسیاری از افراد کمپرسور خود را در یک مکان گرم نگه میدارند و ابزار بادی، در انتهای خطوط باد، در یک مکان سرد قرار دارد. این یک مشکل است. ضروری است که هوا را به طور کامل خشک کنیم تا نقطه شبنمی هوا کمتر از دمای هوایی که ابزار قرار است در آن باشد بماند. نقطه شبنم، دمایی است که بخار آب در هوا منجمد میشود.

اگر نقطه شبنم هوای فشرده کمتر از دمای فعالیت ابزار شما باشد، آنگاه، در تئوری، هیچ بخار آبی تشکیل نمی شود و ابزار هوایی شما هنگامی که سرد است اجرا خواهد شد. ممکن است نیاز به تهیه تجهیزات خشک کن هوای فشرده داشته باشید تا نقطه شبنمی هوای فشرده را به اندازه کافی پایین بیاورید تا مشکلی در استفاده از هوا در دماهای زیر صفر نداشته باشید.

البته بهترین راه حل این است که ابزار بادی خود را در فضای گرم نگهداری کنید.

 

نحوه روغن کاری در هنگام یخ زدگی ابزار

تراکم باعث قفل شدن یا یخ زدن ابزارهای هوا پس از مدت زمان طولانی می شود. هنگامی که هوا وارد ورودی کمپرسور می شود، میعان ایجاد شده. رطوبت هوا تحت فشار به بخار آب تبدیل می شود، از طریق خط هوا عبور می کند و در نهایت از طریق دریچه اگزوز ابزار هوا خارج می شود. اگر یک خشک کن هوا به سیستم کمپرسور اضافه کنید، تراکم کمتری در خط هوا ایجاد می شود، اما همچنان چگالش وارد ابزار هوا می شود.

 

  • مرحله اول: شلنگ باد را از ابزار بادی جدا کنید.

  • مرحله دوم: ابزار بادی را طوری بچرخانید که کوپلینگ ورودی باد رو به بالا قرار بگیرد. مقداری روغن به دستگاه اضافه کنید.
  • مرحله سوم: ماشه ابزار بادی را فشار دهید تا روغن در ابزار جریان پیدا کند.

  • مرحله چهارم: شلنگ اتصال باد را مجددا به ابزار وصل کنید و دریچه اگزوز ابزار را به سمت زمین بگیرید.
  • مرحله پنجم: ماشه را فشار دهید تا ابزار بادی شما فعال شود. اگر ابزار یخ زده است، ماشه را رها کرده و قسمت خارجی ابزار را به صورت دستی بچرخانید. این روش را تا زمانی که ابزار آزادانه کار کند ادامه دهید.
  • مرحله ششم: اگر هنوز ابزار شما فعال نشده است مقدار بیشتری روغن (مانند مرحله دوم) به آن اضافه کنید.
  • مرحله هفتم: روغن اضافی را از بیرون ابزار بادی با یک پارچه تمیز کنید.
  • مرحله هشتم: به طور مداوم در طول روز کاری و پس از پایان استفاده از ابزار برای جلوگیری از یخ زدن ابزار بادی و آماده سازی آن برای استفاده بعدی، ابزار بادی خود را روغن کاری کنید.

 

فروشگاه ابزار ایرپاور ، مرجع تخصصی ابزار بادی در ایران است که با تضمین پایین ترین قیمت و بالاترین کیفیت، بهترین های ابزار پنوماتیک جهان را برای شما فراهم کرده است.

 

نظرات کاربران
امتیاز کاربران به این مطلب | از ۵ ( مشارکت کننده)
نفر
شما هم می‌توانید در مورد این مطلب نظر بدهید.
برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.

  • |

    • |

    نظری جهت نمایش موجود نیست